Gå til innhold

Gutter vs jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en guttebaby som er ganske så aktiv, mer interessert i alt rundt seg enn å sitte på fanget og kose. Hender en sjelden gang, men er ikke spesielt kosete av seg.

Er det ofte sånn at jentebabyer er mer kosete og rolige, mens gutta er mer råe og "ville"?

Myte eller fakta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer ikke her, jeg har ei veldig aktiv jente ihvertfall.

Skrevet

Det er visst ganske vanlig å forvente det du sier av jenter og gutter hvertfall. Og da blir det ofte til at kjønnene lever litt opp til disse forventingene.

Skrevet

Det tror jeg er en myte.

Derimot er det uomstridelig fakta at vi behandler babyer ulikt ut fra hvilket kjønn de har.

Skrevet

stemmer ikke her... jenta er veldig aktiv her...aldri tid til kosing

Skrevet

Jenta her var rolig og kosete som baby. Nå er det høyt og lavt hele dagen,hun er 2 1/2 år.

Skrevet

Da tror jeg mer på denne myten:

Gutter er mer "broltne"/ ville/ "brutale" enn jentene. Men jentene syter mye mer.

Stemmer ihvertfall på de fleste guttene og jentene jeg kjenner.

Skrevet

Gutten min er forholdsvis rolig og veldig kosete... Jentene til venninna mi er høyt og lavt! hihi De to små trollene mine! :-)

Skrevet

Nei stemmer ikke, har jente som ikke vil kose og er aktiv dagen lang, og gutt som er klemmete av seg:)

Skrevet

Har en gutt som både er super aktiv og veldig kosete :) Hr ei venninne som gjerne hadde sett at jenta hennes var mer kosete...

Skrevet

Ja, det der med at man behandler gutter og jenter ulikt er jo veldig tilfelle, selv om det sikkert for de fleste er ganske ubevisst.

Men jeg har hele tiden prøvd å være nær, mye inntil, kooose osv, men nei, ikke spesielt interessert. Skjønner at det er veldig forskjellig, har bare et par venninner med veldig kosete og rolige jentebabyer, så derfor måtte jeg bare spørre:)

Skrevet

Veldig myte i forhold til vår aktive snuppe :)

Skrevet

Forskjellig fra unge til unge det vil jeg påstå.

I min barsel gjeng så er det både aktive og rolige jenter, super aktive og super rolige gutter.

Skrevet

Tror det er en myte at gutter er mer aktive enn jenter, men derimot er det nok mer støy med gutter, det er også noe de fleste jeg kjenner som har barn av begge kjønn kan bekrefte etter f.eks hatt barnebesøk med bare gutter og bare jenter. Gutter er mer rett frem enn jenter, jenter kan være litt sleipe og infame, mens gutter sloss og ferdig med det liksom ;-)

Skrevet

Har 2 gutter.

Første er rolig og kosete, andre er vill og aktiv. Ikke tid til kosing ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...