Gå til innhold

Julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal lage julekalender til sine små?

Jeg ønsker meg tips til lure ting som ikke koster så mye : )

Noen som har tips om gode nettsider også kanskje? Norske og utenlandske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset blir det julekalender på jenta mi på 2 1/2 år. Har gjort slik att mormor og oldemor kjøper 12 små gaver hver seg.

Det kommer til å bli litt votter, stømpebukser,sokker, små badeleker osv osv.

Skrevet

Jeg har ordnet ferdig julekalenderen allerede. Kjøpt masse forskjellig småtteri fra Ekstra Leker slik som klistremerker, blyantspisser, vaskeklut, småbiler, Lego (kjøpt en pakke med masse inni og delt den opp på flere dager), osv. Kan altids legg inn Smurf godteri, kinderegg, osv men da gjor jeg det på helgedager ettersom han åpner den om morgene før han drar til barnehagen. Finnes masse fint og billig også er det jo kjempeartig med gavekalender i stedet for typisk sjokolade... syns jeg i hvertfall

Skrevet

Bestilte, etter anbefalinger fra ei venninne, akkurat adventskalender fra alveslottet.no. Kosta 275 kr, ikke så mye når du får 24 små ting! De så veldig fine ut!

Skrevet

Jeg snublet over en side som heter www.helti100.no i dag. Bestilt småting som helst koster under 30 kroner. Masse små ting som kan pakkes inn... Har også kjøpt noen pakker med flere biler i som deles opp, sokker osv. Prøver å unngå godteri, det blir nok søtt i adventstiden uansett. 24. desember får de en film hver, da blir det lettere å få dagen til å gå ;-)

Skrevet

Måtte bare si en ting til: Du kan bestille småting helt nede i 10-35 kroner fra alveslottet, du trenger ikke kjøpe hele pakka:)

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips : ) Jeg tar gjerne imot flere også!

HI

Skrevet

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 år.

Jeg har kjøpt inn litt forskjellig ting som han trenger. Truser (opptimist! Håper vi blir kvitt bleienene snart!) sokker, vanter, fargestifter,kjevle til julebaksten, lommelykt, tannkrem, tannkost, fluortabletter, tran(han er veldig begeistret for både tran og fluortabletter så det er fest her i huset hver gang vi kjøper ny... :o) litt forskjellige leker, jeg prøver å kjøpe litt skikkelige leker som ikke blir ødelagt eller glemt med en gang. Han får jo en del ting som jeg måtte kjøpt uansett så da legger jeg heller litt mer penger i lekene.

Han skal få en eventyr sjokolade hver lørdag.

Jeg gidder ikke kjøpe inn masse billig dill som jeg vet at han ikke leker med og som han ødelegger eller glemmer tre minutter etter at de er pakket ut. (slike mc donnalds leker hvis du forstår.)

Skrevet

Litt nyskjerrig jeg: Hva slags leker kjøper du egentlig? Trenger tips til leker som han ikke blir lei med en gang!

Skrevet

Ja.

Yngste samler på Schleich-figurer, så han får en del av disse. Eldste får mye skoleting - blyanter/blyantspisser og denslags. Begge får noen vantepar, sokker, glittermaling til å lage julekort med og sånt. Og så har vi en del dager med opplevelseskort - type "i dag skal vi bake pepperkaker," "i dag skal vi se på dinosaurene i botanisk hage," "i dag henter vi julepynten på loftet" osv.

Skrevet

Lager for første gang i år til en snart treåring og kjører enkelt.

Har kjøpt inn en pakke med 10 fingerdukker fra IKEA til 29 kr. En sånn liten fingerdukke synes jeg egentlig er en veldig passe størrelse på en kalendergave. Et billig barneforkle fra IKEA med juledesign og lapp om julebakst. En annen dag blir det pepperkakeform med samme beskjed. Brett med 4 søte ringer til 29 kr fra Lindex. Hårstrikk, klemmer, truser. Pakke med tre forskjellige typer lypsyler med jordbærsmak. Hello Kitty drikkeflaske fra H&M til 29 kr. Litt utstyr til juleverksted vi skal ha med nabojenta.

Føler det ble noe dillete i år, så neste år blir det vel en oppdelt julekrybbe hvor Jesusbarnet kommer på julaften. Første dagene blir det dukkehusdukker med klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...