Gå til innhold

Hvorfor så ofte feber?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med jenta vår som gjør at hun får så ofte feber? Hun begynte i barnehage i mars i år og da var hun 1 år. Hun er ei kvikk og glad jente og veldig glad i mat. Det siste halve året har hun hatt feber stort sett en gang hver 3. uke, eller en gang i måneden. Da varer det som regel 4-5 dager før hun blir bra igjen. Siden vi har lite familie rundt oss til å hjelpe, blir det oss foreldre som må dele på å være hjemme med henne. Nå har nettopp storebror blitt frisk igjen etter å ha hatt feber i 3-4 dager og i kveld merket vi at hun hadde fått feber IGJEN. Er ikke mer enn maks 3 uker siden hun var dårlig sist gang.

 

Er det normalt at hun får feber så ofte? Er det noe vi kan gjøre for å forebygge bedre og hva er det som gjør at hun så lett får feber? Jeg syns det er vanskelig når dette skjer så ofte og har følelsen av at det skaper litt misnøye på jobben min når det skjer så ofte at jeg må være hjemme. Men det er jo ikke noe vi kan gjøre noe med. Er barna syke, så kommer jo de foran alt annet. Er bare litt fortvilet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor datteren din har ofte feber, men jeg vil bare si at det ikke skal være sånn da. Litt feber en gang i blant skal alle barn i gjennom, men dette høres mye ut. Jeg ville ha bestilt time hos fastlegen ganske fort for å få en helsjekk.

Hun har ikke ørebetennelse da? Eller halsbetennelse? Dere bør få en vurdering på om det kan være mandlenen bør fjernes når hun blir stor nok til det kanskje?

Lykke til i hvertfall. Syke barn er ikke noe gøy!

Trøste og god bedring-klem fra

Skrevet

Forresten: Kanskje de smitter hverandre med ett eller annet virus/bakterie? Halsprøve av begge to? Hele familien?

 

Vi strevde i vinter med tre mnd med halsbetennelse/streptokokker der alle sammen måtte på penicillin i flere runder før vi ble kvitt f...skapen. Guttungen hadde to tidagers kurer, sambo 30 dager og jeg selv 35 dager penicillin kur. Hardbarkede bakterier kan man si, og så smittet vi nok hverandre. Først når vi var på kur alle tre samtidig at det bet på.

Skrevet

Vi har hatt henne hos lege et par ganger som hun har vært syk. Da har de sjekket allmenntilstanden hennes og sjekket ører, hals osv. Har også tatt blodprøve for å sjekke om det er virus eller bakterie infeksjon hun har. Det har da bare vært et virus og vi fikk vite at det ikke var stort vi kunne gjøre, annet enn å holde henne hjemme og få i henne nok væske.

Skrevet

Det er helt normalt at unger ofte har infeksjoner og da også feber!!

Så lenge almenntilstanden er god mellom sykdomsrundene og hun ikke stadig må ha antibiotika for å bli frisk ville jeg tatt det med knusende ro.

 

Noen unger er "feberunger" som får feber av omtrent ingenting.Min eldste gutt er sånn og i fjor som var hans første høst/vinter i barnehagen trodde jeg virkelig jeg skulle bli gal.

 

Oktober mnd var slik : Feber 3 dager , frisk i 7 dager, feber 2 dager frisk i 4 dager, feber 5 dager frisk i 10 dager. Sånn gikk hele den mnd. I november hadde han feber 7 dager i strekk og endte på sykhuset med feberkrampe.

 

Så var han frisk helt frem til 31. des. Da hadde han feber 1 døgn.

 

Midt i januar hadde han feber i 5 dager. Frsi i 4 dager og så fikk han lungebetennelse...

Februar var det 2 ganger 3 dager feber.

 

Men så ble det bedre............mars, april, mai,juni, juli, august, sept og oktober har han vel bare hatt 7 feberdager totalt : )) Nå er det 1 mnd siden sist og det er så deilig!!! Håper det fortsetter...

 

God bedring og hold ut!!

Skrevet

Vi har slitt med det samme, i et år (ihverfall) men her har det vært høy crp osv.. Da er det nok "bare" virus da? Det sies jo at barn omtrent er konstant syke det første året i barnehagen, noen oftere og mer enn andre. Gir du vitaminer eller noe? Kan også prøve homeopat, det har vi brukt en god stund nå, styker immunforsvaret.

Skrevet

Vi gir henne regelmessig tran. Hun er nok kanskje en typisk "feberunge" som noen her kaller det. Vi får bare håpe at det avtar etter ei stund når hun har blitt mer herdet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...