Gå til innhold

Hva slags ammeinnlegg velger dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ull eller de papir amminlegga du får kjøpt på butikken/apoteket? Hva er best? Regner med ullinnlegga selvfølgelig.Men det er så mange år siden sist jeg amma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsinnlegg innerst, eks natusan, så ullinnlegg ytterst. Engangsinnleggene blir våte og må skiftes hele tida, ulla holder på varmen og forebygger infeksjon....

Skrevet

Hei. Jeg er selv ute av ammetrening men har kjøpt meg trepar ull inlegg som jeg tenker å bruke i tillegg til papir. Jeg bestilte faktsik i sparkjøp og de virker helt ok. De kosta 1/3 av prisen på apoteket så om kvaliteten skulle være dårligere kan jeg jo bytte de ut ofte. Jeg skal forresten ha 8 des, dvs ul sier det men hvem vet. Når har du termin?

Skrevet

Jeg kjøpte Toll sine ull innlegg forige gang. De har ammeinnlegg både med og uten lomme, jeg likte de med lomme best. Bruker du de med lomme får du ulla nærmest puppen også, og da er det bare å byte pappirinnlegget ved behov, uten at du blir kald og føler deg bløt. Jeg fikk også veldig såre brystvorter av å bare bruke pappir rett på huden, ulla slapp lettere hvis det hadde satt seg fast litt på brystvorta. De tålte også veldig godt å bli vasket uten at de krøp og ble tykke og klumpete. De er litt dyre men jeg synes de var hvert det.

Skrevet

Fikk albueskjell av jordmor i dag...hun ba meg ta de med på føden og bruke de om dagen, etter amming, FØR jeg ble sår..

Noen med erfaring på dette?

Skrevet

Jeg har fått tips om å bruke ullinnlegget innerst og engangs utenpå der igjen. Det skulle visst være lettere å unngå ev. brystbetennelse da, men ammeinnleggene må jo byttes hyppig da. Kanskje jeg er feilopplyst?

Skrevet

tror det skal være omvendt, ja... :-)

Skrevet

Papir innerst og ull utenpå. Det funka iallfall best sist. Lakk veldig mye første mnd så måtte bytte hele tiden. Og så var jeg så sår at jeg brukte mye salve og da ble det mye klin...

Skrevet

jeg brukte natusan sine forige gang men de hang seg fast i brystvorten og da jeg skulle amme igjen måtte jeg rive den av og fikk sår og begynte å blø:(

så nå har jeg fått tips om å prøve avent sine ammeinlegg så det skal jeg prøve denne gangen:) jeg har også noen i ull men synest at de er så klumpete...

Skrevet

Takk for alle svar,men hvor kjøper dere ullinnleggene og pris?? Jeg veit de har på apoteket og prisen der.Men hvor får vi kjøpt andre steder??

Skrevet

tror de har på nøstebarn.no tror det er det siden heter:) hvet ikke helt hva de koster...du kan sikkert prøve mammahuset.n o også og andre nett steder for gravide og ammede:)

Skrevet

Jeg skrev vist toll men mente Troll ammeinnlegg. Jeg kjøpte dem på Siga barneklær, de er tynne og blir ikke så klumpete i bh`n. Trenger bare å bytte de en gang om dagen så lenge du bruker pappirinnlegg inni som du bytter ved behov. De kostet rundt 120,- for et par, men siden de er tynne tørker de over natta da du vasker dem på kvelden. Trenger 4 -5 par synes jeg. Regner med at mange av de butikkene som fører Troll kan hjelpe deg, du velger foresten str på dem ut i fra din egen bryst str. De bør sees og prøves. De er en kvalitets vare, brukte dem i 15mnd sist og skal begynne å bruke dem igjen nå uten at de ser slitte ut.

Skrevet

Enig med damene over her - engangs innerst og ull utenpå. Vil spesiellt anbefale Medela sine engangsinnlegg (Allianceapotek), har pløyd meg alle på markedet og syns disse absolutt var best (en smakssak selvføleglig...). Chicco sine er også veldig gode (Apotek1?)!

Jeg kjøpte ullinnleggene mine på Nøstebarn, finnes i Oslo og Bergen, syns disse var utrolig gode. Du kan bestille dem på internett hvis du ikke bor i nærheten av butikken, www.nostebarn.no . Ellers så tror jeg de har ullinnlegg på helsekost butikker!

Skrevet

Da jeg ammet datteren vår,så begynte jeg med ull,men gikk etterhvert over til chicco fra apoteket. Jeg smurte brystknoppene med lanolinsalve etter hver amming for ikke å bli sår. Teorien er at ull hjelper mot brystbetennelse,men for meg ble chicco redningen. Grunnen var at jeg lakk så mye melk og chicco-innleggene trekker til seg enorme mengder melk,+ at de ikke blir våte mot brystet,fordi det trekker så godt ned i innlegget.

Ullinnleggene jeg prøvde sist var fra apoteket,men de klødde syntes jeg. Nøstebarn sine var bedre,spesielt de litt grove. Du kan gå inn på nett: www.nostebarn.no eller besøke butikken hvis du bor i Bergen,Oslo eller Trondheim.

Lykke til med hva enn du velger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...