lillegull:) Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 lurer på når jeg skal legge babyen vår.. han er litt over 2 mnd og i begynnelsen la jeg han når vi la oss, men etterhvert ble han veldig grinete om kvelden så begynnte å legge han i ni tiden. men han ligger lenge å sutrer før han roer seg og v må inn med smokk noen ganger og klappe litt i panna:) det jeg lurer på er om det kan hjelpe å ta kvelden litt tidligere?? kanskje legge han i sju åtte tiden når vi merker at han er trøtt.. kanskje derfor han er litt urolig også fordi han blir overtrøtt?? noen tips?
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Vi legger lillegull etter kveldsmåltidet en eller annen gang mellom ni og ti. Vi har gjort det hele tiden og nå er han 3mnd(2mnd korrigert). Da sover han til 5 eller lenger. Jeg syns dere bør legge han når han er trøtt. Evt. gi han litt mat og så legge han sånn at han legger seg god og mett. Vi har begynt å innføre rutiner på at en halvtime før kvelds skifter vi på han,ny bleie og nattøy og så får han mat og legger seg. Skal han bades begynner vi 3kvarter før.
lillegull:) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 er sånn vi har gjort det også.. begynner før når vi skal bade og så pysj ,kos og mat.. han har vel vært i seng i ni tiden siste ukene, men han sover egentlig ikke så mye på dagen så blir nok trøtt til kvelden.. vi skal prøve å legge han litt tidligere i kveld å se om det hjelper:) minin her også pleier å sove til fem seks om morran før han våkner og skal ha mat.. men våkner sikkert tidligere når han legges tidligere.)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Blir spennende og se da:) Kan hende at han sover like lenge. Er lov å håpe i hvertfall:) Lykke til:)
Alba44 Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 La han nettopp nå. Nybadet, mett og veldig fornøyd med å legge seg i senga si )
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jenta mi legger seg stort sett klokka ni. Det varierer litt, noen ganger klokka åtte, halv ni og halv ti.
tina_mor Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Vår lille snuppe er nå 3 måneder, og vi legger henne ca kl 20-21 tida. Hun sutrer noen få minutter med smokken, men så sover hun godt til langt utpå morgenkvisten. I dag sov hun til kl 09.....Da måtte jeg vekke henne for litt frokost hehe Blid som en sol - så deilig Men vi passer på og ikke la henne bli for overtrøtt om kvelden. Men gi henne godt med mme, og sørge for at hun raper godt (det har hun aldri vært flink til , og vi slet litt med magevondt i starten). Det er ikke lett det med leggetider på disse små, men man må jo bare prøve seg frem. Hører om andre som har det helt annerledes og legger sine små mye før. Vi sørger også for at hun sover ute 1-2-3 timer på dagtid.......da er hun så mye mere fornøyd også
Twins i magen <3 Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Alt mellom 19 og 21 egentlig, som oftest 19.30. Han får flaske,så det varierer litt når han spiser på kvelden. Som oftest må vi putte smokken et par ganger før han sovner. Dette begynte vi med når han var et par måneder, før det la han se når vi la oss. Men han ble som din sønn trøtt på kvelden, og vi syntes det var deilig med litt alenetid på kvelden
-spent- Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Vi legger jenta vår i 19-20 tida..hender innimellom at det blir i 21 tida. Hun er supertrøtt da. Vi la henne første samtidig som oss, så trappet vi ned, sakte men sikkert:) Hun er 4,5 mnd.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 steller lucas kl åtte og gir flaske også legger han seg senest halv ni, noen ganger tidligere om jeg ser han er ekstra trøtt.. han sover forøvrig til ni-ti på morgenen og hele natta så jeg klager ikke:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 han er tre måneder og 19 dager forresten og har regulert søvnen sin helt av seg selv:)
Luans mamma Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Luan har også regulert dette helt selv. Begynte å bli veeeldig trøtt i 21- tida da han var 6 uker gammel, så har det bare blitt tidligere og tidligere. Nå legger vi han ca. kl 19, senest 19.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå