Gå til innhold

kan noen se hit vær så snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

permisjonen min slutter 19 desember. da jeg skrev såkalt søknad om permisjon til jobben min skrev jeg feil, husker jeg. jeg skrev at siste dag var en gang i oktober.

(det er en deltidsjobb der jeg jobber når jeg vil) nå vurderer jeg å jobbe par ganger i november slik jeg får lønn i desember. altså vet at man ikke kan jobbe under permisjon men det er snakk om noen kr ekstra til julen.

det er nav som forskutterer lønnen min. tenkte hvis jeg begynner nå i november så ser hovedkontoret til jobben min at jeg liksom er ferdig med permisjonen min som er i oktober som dem tror da. Vil de dobbelsjekke med nav at jeg er i permisjon? noen som vet hvordan dette fungerer.

please ikke klikk på meg da. trenger bare noen små pæng i lomma:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønte jammen meg ikek helt hva du mente jeg:P

Skrevet

Du kan jobbe på tidskonto, men det gir nok ikke mer penger....

Kjenner noen som har gjort som deg. De har da fått lønna for de timene utbetalt når permisjonen er over. Tviler på at det er helt lovlig men vet ikke.

Skrevet

det som er at lønnen blir utbetalt den 7 desember. altså før permisjonen min er over.

Skrevet

hva var det du ikke forstod da ? hehe uff kanskje dårlig til å formulere meg. kort sitat:

slutt på permisjon 19 des.

vil jobbe litt i november slik jeg for litt ekstra den 7 som jobben betaler lønna

jobben tror permisjonen min er over i oktober (siden jeg skrev feil)

men vil dem dobbelsjekke med nav om jeg har permisjon eller ikke? da ligger jeg jo tynt ann :s

Skrevet

Så lenge det er nav som utbetaler permisjonspengene dine så kan det kanskje gå? For du tenker da, om jeg forstår rett, og både få litt lønn og permisjonspenger?

Om nav sjekker dette med arbeidsgiver vet du jo ikke. Konsekvensene kan bli store, men det forstår du sikkert selv!

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med din jobb, men jeg vet at min jobb fikk tilbakemelding fra NAV når jeg skulle være tilbake igjen, så vet ikke helt om jeg hadde tatt sjansen på det altså...

Skrevet

ja ... kanskje jeg bare skal ta en anonym tlf og høre om dem ringer vanligvis eller sender brev til arbeidsgiver når permisjonen min er over..

Skrevet

det er vel ikke lov å jobbe i permisjonen? men det vet du kanskje?

Skrevet

ok. det har nok ikke noe å si når du får utbetalt pengene. poenget er vel at du jobber i permisjonen. det er vel trygdesvindel eller noe lignende? ikke lurt å bli tatt for det.

Skrevet

joa full klar over det egentlig. bare litt kjipt å få betalt for 14 dager ca midt i desember. :(

Skrevet

Ta permisjon fra fødselspermisjonen da vel. Er ikke verre enn det

Skrevet

ja, skjønner det.

Om det er noen trøst så lever vi på ett lite studielån for tida pga at jeg ikke har rett på dagpenger eller studielån. Ser ut til å bli en mager jul og vinter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...