Gå til innhold

Hva er symptomene på migrene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så ufattelig mye hodepine for tiden, hatt det 4 ganger siste uken. Da har jeg så vondt at jeg greier knapt å stå, og jeg spyr når det er på det verste.

I dag har jeg hatt vondt siden jeg våknet, tatt tilsammen 6 pinex, men ingenting hjelper.

Det er bare å legge seg på et helt mørkt rom å sove som hjelper meg, men det kan jeg ikke, siden jeg er alene med ungene for tiden.

Huff... bare de sovner snart, så jeg får lagt meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som har migrene ja. Du bør få det sjekket det - legen din vil antagelig sende deg til røntgen av hodet (CT) for å utelukke evt andre ting.

Det finnes flere medisiner som kan hjelpe mot migrene, det vil legen din hjelpe deg med.

Lykke til. :o)

Skrevet

Ofte før migrene kan man få synsforstyrrelser og "visne" bort i en arm og halve ansiktet f.eks. Man har som regel bare vondt på en side av hodet når man har migrene. Overfølsom for lyd og lys. Og helt ubeskrivelig j....lig vondt....

Skrevet

finnes fem typer migrene.

lommelegen.no

Skrevet

Takker for svar!

Det er antakeligvis ikke migrene utifra det jeg leste der, men skal oppsøke lege likevell å få sjekket det, siden det er så utrolig plagsomt og jeg nesten ikke klarer å ta vare på jentene mine når det står på som verst.

Skrevet

Spenningshodepine er vanvittig vondt og langvarig... Sliter du med stive skuldre, stiv nakke?

Skrevet

Ja, det var spenningshodepinejeg leste litt om der inne, og det passet til meg, da jeg er stiv i nakken, mye stresset og sover ekstremt lite.

Skrevet

Du kan prøve å kjøpe deg varmepute som du legger på når du begynner å bli stiv... Lurt å prøve å få tid til å trene litt også. Ellers har jeg fått i råd av legen at ibux er bedre enn paracet til sånt, eller gjerne en av hver. (virkestoffet i ibux virker bedre på muskler) . Jeg vet hvordan du har det, det er så usannsynlig vondt:( Jeg fikk resept på cataflam hos legen da, det er fantastisk effektivt så lenge man får tatt det tidsnok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...