Gå til innhold

Ujevn stigning på søylen på helsekortet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er i uke 36 nå, og i går var jeg hos jordmor. Forrige gang jeg var hos henne lå jeg litt under søylen, forrige gang jeg var hos legen lå jeg OVER søylen, nå lå jeg under igjen når jeg var der i går, dette virker veldig merklig,og jeg blir bekymra for at vesla ikke får i seg den næringen hun skal.

Jordmor henviste meg videre til UL,men jeg fikk den ikke før slutten av uka. Er det flere som har vært i dette tilfellet, og hvis tilfellet er at hun har sluttet å vokse, setter de i gang fødselen da?

Jeg er så nervøs for hva det kan være for noe, eller om legen og jordmora har målt forskjellig bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke kommet så langt som deg da, men mine sf-mål går også i rykk og napp... hos legen ligger jeg på rødlinja, hos jordmor ligger jeg øverst i det grønne feltet. ble litt bekymret på siste kontroll nå hos lege, hadde visst da bare vokst en cm siden jordmortime for 4 uker siden! legen min sa at de nok bare målte forskjellig, og at det var grunnen, så får vel bare tro på det!:)

Skrevet

Okey legen min også sa det var for at det var forskjellige mennesker sommålte,men syns det er litt snodig.. Men det skader ikke med en ultralyd for å sjekke, har lyst å se henne igjen også! Ja, vi får bare tro på at det er forskjellige målinger fra menneske til menneske,.

Takk for svar! Og lykke videre med graviditeten!

Skrevet

kan være de måler på ulike måter. det gjør min lege/jm, så får litt sikksakkmønster ..

Skrevet

Jeg har bare blitt målt av jordmor, men likevel stiger ikke kurven som normalt. Lå litt under normalt først, og nå sist hadde det flata helt ut. Derfor ble jeg henvist til UL (fikk det på en time!). - Målene av babyen er helt normale, noe tjukkere bare, så det er bare det at livmora mi ikke vokser helt som den skal.

Er sjølsagt litt nervøs, men prøver å slappe av, ikke stresse, og håpe på at jeg følger normalsøylen neste gang. - Og er veldig beroliga over at jeg fikk oppfølging så raskt og at ingenting er feil med fosteret (men det var likevel en lang time med masse tanker før jeg kom inn på poliklinikken)

Lykke til på UL

Skrevet

sånn er det hos meg også. Kunne sikkert laget en egen graf for jordmora og en egen for legen. Hos legen ligger jeg f.eks mye flatere når han måler, enn jeg gjør hos jm. Og dette vil gi utslag på målingene Tror nok ikke du trenger bekymre deg =0)

Skrevet

Det har vært litt forskjellig hos meg også, lege har målt akkurat på streken, mens jordmor har fått målene litt under. Hun sier jeg er veldig enkel å kjenne på så skjønte ikke det helt første gang jeg var der.

Når jeg var der i dag og vi bare har vært hos jordmor og målt, viste det seg nå at hun ikke har hatt noe tilvekst på 5 uker, så ble henvist AHUS, hun ringte dit direkte og vi skulle bare komme med en gang.

Alt var fint på UL, baby har det helt supert, men hun er da 2600 gram nå 18 dager før termin, så rett og slett er hun bare litt liten og har da et vekstavvik på 15 % som fortsatt er akkurat innenfor normalen. Jeg selv var bare 2800 da jeg ble født så legen sa at dette er nok noe av forklaringen på lille Sofie. Ny time om 2 uker for UL følger hun sin egen vekstkurve er det helt ok. Har hun fortsatt ikke vokst blir det igangsetting ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...