Gå til innhold

Blodtrykk osv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! var nettopp hos jordmor og hun målte blodtrykket mitt, og det hadde steget en del siden sist måling.. men det var ikke for høyt sa hun men det hadde steget... Og jeg burde passe ekstra på når jeg skal begynne å jobbe igjen...(har vært student frem til nå) dersom det stiger mer blir jeg sykmeldt og får ikke lov å jobbe...

 

Men for å få sykepenger må jeg har vært i jobb i minst 4 uker, men hva om jeg blir sykmeldt før disse 4 ukene er omme...? får jeg niks null nada da? eller hva skjer..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

 

Har du sjekket at det er fire uker? Jeg trodde nemlig at du måtte ha jobbet i to uker før du kan få penger fra trygdekontoret, men at du måtte ha jobbet enten 4 eller 8 uker før du kunne ta ut egenmelding. Blir du sykemeldt før du har rett til sykepenger får du ikke akkurat mye nei, men litt får du nok et eller annet sted.. om det er nav eller aetat.. du får ha lykke til og ta ting veldig pent og rolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at du må være ansatt i mer enn fire uker før arbeidsgiveransvaret løses ut. Du vil kunne få sykepenger dersom du blir sykemeldt før, men da ikke for de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...