Gå til innhold

Sjekker de for sopp på urinprøven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den som man leverer på hver kontroll...?

Har så mye utflod at jeg ikke kan ligge naken om natten, da er sengen skitten om morgenen :-(

Men tror ikke det er sopp egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke sopp gir utslag på urinprøven...

men det er normalt med mer utflod enn normalt i svangerskapet da..

Skrevet

nei, sjekkes ikkje for sopp på urinprøven..soppen kommer fra kjeden , ikkje fra urinrøret

da må du nok til gynokolog =) alltid like gøy! not

Skrevet

Jordmor sa til meg at sopp ville gi utslag på urinprøven.

Skrevet

det kan ikke stemme

eg har soppinfeksjon og var på kontroll i dag, og urinen var heilt fin

Skrevet

Kan vel gi utslag fordi det kommer utflod sammen med urinen, men de vil vel bare spørre om du har mye utflod og ikke kunne påvise sopp. Da må du nok ta en GU.

Skrevet

Jg har fått konstantert sopp utifra urinprøve, hadde ingen symtomer som jg hadde merka... Så er mulig ja, men en annen gang hadde jg d oxo og da var d ingen som sa noe utifra urinprøven! Så er vel forskjellig om d oppdages.

Skrevet

Sopp..eller forurensning..gir utslag på leukocytter

Skrevet

Ok,takk for svar alle sammen :-) Tror egentlig bare det er plagsomt mye utflod,for det klør/svir ikke eller noe.

Jeg får høre med jordmor neste gang jeg skal (ikke så lenge til). Hadde jo vært greit å fått avkreftet det liksom...

HI

Skrevet

sopp KLØR!!! hehe... du VET vist du har sopp... det kan svi i sjeden... er du i tvil, gå til gyn. eller ta en canesten kur=) nei slår ikke ut på urinprøve... du får ofte økt utflod som lukter og er gulaktig,...

Skrevet

Har økt (veldig) utflod som er litt gul, men klør ikke (bare litt om natten, men kan være fordi det er varmt?)... Går det an å ta en sånn canesten-kur uten å snakke med lege/gynekolog først?

Skrevet

jeg har gjort det.. 3 ganger i løpet av svangerskapet... men snakk med lege først... jeg gjorde ikke det.. men sa til jordmor at jeg har tatt slike kurer hun sa ingenting på det. men snakk med lege forsikkerhetskyld... jeg vet ikke om jeg hadde sopp, men det ble bedre etter jeg tok slik kur. jeg kjøpte sann en dagstabelett, og krem. men vist du skal bruke kuren så ikke skyt tabeletten inn med den "dingsen" (vet ikke hva den kalles, hehe), bruk fingen. det fikk jeg beskjed om på apotek=) men det funket=) det er veldig vanslig og få sopp under svangerskapet... men selv om du klør litt er det ikke sikkert at du har sopp, kan være irritasjon i slimhinnene... men jeg klødde virkelig.. var nesten forbanna fordi det var så irriterenes... hehe

Skrevet

Ok, takk for hjelpen!!!! Og for alle tips :-) Tror jeg tar en for sikkerhetsskyld, like greit så lenge det ikke er farlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...