Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan er magen deres nå? Min er fremdeles veldig høy.. det er direkte ubehagelig og småtungt å puste. :-) Håper det ramler ned snart. Den lille kravler rundt der inne, og magen lager de spøeste bevegelser. Det er så koselig. I det siste kiler det veldig ned mot blæren.. Aner ikke hva det kan være. Er det hodet som borrer seg nedover, tror dere? Det "rører" seg veldig der nede.. Minner ganske mye om slik det var rundt uke 20-23.. da tror jeg han trampet med beina nedi der, og jeg følte beina plutselig skulle komme ut. Kan det være han ligger i seteleie, eller er det hodet jeg kjenner nå? Evt hender? (tror ikke det, for sterke' bevegelser')
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg går inn i uke 37 i morgen og synes magen har sunket endel, men likevel er det tungt å puste. Blir andpusten for den minste ting og spesielt når jeg ligger er det som om jeg får for lite oksygen. Tenkte først at det var fordi jeg har dårlig kondis at det ble slik, men de siste dagene har det jo gått opp for meg hvor lite plass lungene egentlig har nå! Det medfører jo endel stønning og tung pusting om natta - rart gubben ikke klager! Jeg har også sånn "alien-mage" som flytter seg fra side til side. Ser helt sprøtt ut om morgenen noen ganger når "hele" magen har flytta seg til en side. Jeg tror det kan være hodet som borer seg nedover du kjenner. Hos meg er det imidlertid sterkere enn at det kan beskrives som kiling. Det er mer som om noen prøver å rykke ut urinrøret mitt :-( Det stikker og river helt nederst i magen... Ingen tvil om at det medfører endel plager å være på det stadiet vi er nå i hvert fall, selv om det er aldri så koselig med et nurk i magen. Blir herlig å få kroppen for seg selv igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Har det litt som deg. Kjenner veldig godt bevegelser nede i bekkenet. Og det er hendene til "gullet". Var til jordmor i dag og ho kjente på magen og fant ut at han lå med hode ned. Det ho sa til meg var at hvis jeg ikke kjente noen bevegelser over navelen så måtte jeg si i fra. For hos meg var det enno plass til at han kan snu seg. Og med bare bevegelser nede i bekkenet, er det stor sjangse for at han ligger i seteleie. Men du kan jo få lege eller jordmor til å undersøke det. For i fra uke 37 vil de prøve å snu ungen hvis den ligger i feil leie. Håper du vart litt klokere av dette.
pandabjørn Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 jeg er i uke 35 og mamma sier at hun synes magen har sunket, ikke vet jeg om den har.......når jeg var hos jm for 2 uker siden så la Linnea i seteleie så det blir spennende til mandag om hun fortsatt ligger i samme stilling......egentlig samme hvordan hun ligger for jeg skal ha ks om ca 30 dager, og da ville jeg tro at det var det samme hvordan babyen ligger??
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Begynner på uke 36 no... Tror ikke magen har sunket, men er fremdeles ikke ubehagelig høy, det går helt greit utrolig nok... Kjenner små bevegelser i bekkenet, har også lurt på om det er hodet som presser seg ned, men noen av bevegelsene er nok hendene... Skal til jordmor neste onsdag, så da blir det spennende å se om han har festet seg :-) Kjenner mest bevegelser over navlen, og ganske store til tider. I natt kjentes det ut som om han prøvde å grave seg ut av navlen (auauau..), og det er selvfølgelig mest når jeglegger meg ned og skal sove :-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er 37 uker i morgen. Magen har sunket, hodet har delvis festet seg men det er ennå litt bevegelig. Mye spark og tak over navelen og kjennes ut som den av og til er på vei ut navelen. Mye action på kveld og natt og helt villmann når jeg spiser sjokolade eller drikker brus
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 min mage er fortsatt veldig høy, har vondt under ribbena og det er tungt å bøye seg nå,ja. Kjenner også små bevegelser nede, av og til kjennes det ut som h*n pirker i lysken til og med. Er nok hendene og fingrene,ja. Og beina stikker ut på høyresiden, kjennes ut som ungen kommer ut den veien av og til, sparker så hardt:-) Er utålmodig nå, har 25 dager igjen. Håper det blir fødsel litt før termin. Har masse kynnere, menssmerter og stikkinger i livmorhalsen. Tenk at man faktisk går å ønsker seg smerte:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå