Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har e på 5 uker, og jeg fullammer her 3.time. Problemet mitt er at jeg svetter så vanvittig om natten, må bytte sengetøy hver dag! Lurer på om dette har sammenheng med amminga? Noen flere som har samme erfaringer/tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det sånn her også i perioder. Regner med det er masse hormoner som "går bananas" på natta. Har egentlig ikke noen tips eller råd, bortsett fra at det går i perioder hos meg. Kan være lurt å ha en flaske vann ved sengekantet!

Hadde det slik sist jeg hadde baby også, vet ikke helt om det sluttet når jeg sluttet å amme, eller når snuppa ble eldre. Det ga seg i allefall etterhvert :)

Skrevet

hei

opplever det samme som deg. våkner dryppende våt av svette om natten- fra topp til tå. har en datter på 4 mnd som jeg også fullammer.

jeg har vært hos lege pga dette i kombinasjon med forkjølelse og en vond knoke, og er under utredning av noe som heter tyreoiditt. en type betennelse i bukspyttkjertelen. ingen farlig sykdom, men den kan ha mange og kjedelige symptomer.

denne sykdommen kan man få som følge av gjennomgått svangerskap, blant annet. påvirker hormonene.

du har sikkert ikke det, og jeg håper ikke jeg har det heller, men kan jo være verdt å sjeeke hvis det vedvarer.

ps. sykdommen kan gå over eller man kan ha den bestandig.

Skrevet

Hadde endel slike svettetokter i starten jeg også. Det har heldigvis gitt seg nå. Min er to mnd.

Skrevet

hei, jeg er også plaget med dette. Vått sengetøy hver natt. Jenta mi er 4 uker nå. Startet i forb med fødselen. Var også sånn med min forrige, men det gav seg ganske fort, hvis jeg husker riktig. Imidlertid hadde jeg en periode da eldstemann var noen mnd gammel hvor jeg fikk influensaliknende symptomer og svettet som en gris hver natt. Helt forferdelig, måtte ligge på 4 håndklær hver natt og alle ble gjennomvåte, + dryppende vått sengetøy. det så ut som jeg kom ut av dusjen etter at jeg hadde sovet litt, svetten piplet ut av hver eneste pore, til og med på leggene. Aldri opplevd liknende før. Fant etterhvert ut at jeg hadde UVI, men det kan jo også ha vært sekundært, ettersom jeg mistet så mye væske. Iallefall gav det seg etter noen uker.

Nå er det ikke så ille, men vemmelig likevel. Håper det gir seg snart - regner med at det skyldes hormonforandringer i forb. med amming..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...