Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Prøver å finne ut om jeg får foreldrepenger eller kun engangsstønad. Leser inne på nav hvor det står "Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). " men hva er folketrygdens grunnbeløp? Har ca 7000 i mnd før skatt, er dette nok? (er lærling)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, det er nok! Søk på folketrygdens grunnbeløp, så får du svar! Jeg hadde et møte med nav personlig jeg, og det var helt topp! Fikk svar på alt!
magj Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Men hva med meg som er bonde, altså sjølstendig næringsdrivende? Får jeg foreldrepenger eller engangsstønad, og kan jeg bruke samme kravskjema som andre med arbeidsgiver? Mannen er også bonde, men vi driver to forskjellige gårder.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 folketrygdens grunnbeløp er på ca 62.000. Du må ha jobbet minst 6 mnd det siste året før fødselen....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Pr. i dag er grunnbeløpet kr. 66 812 årlig og kr. 5 567,66 månedlig. Det blir justert en gang i året og da pr. 1 mai hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå