Gå til innhold

Kvise, kviser og atter kviser... Grrr!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 10. uke nå. Hver JÆVLA dag popper det ut nye STORE kviser. Og ansiktet er som innsmurt i olje... Håret også forresten... :/

Noen som har tips/råd for dette?

Vasker ansiktet flere ganger om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare jeg som plages med kviser?...

Skrevet

hei! jeg er i uke 12 og har alltid plagdes med kviser, men nå er det altså blitt MYE verre. veit ikke hva jeg skal gjøre med dette, renser ansiktet hver dag men uansett så popper det fram nye hver dag...... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg men jeg kan forsikre deg om at vi er i samme båt!

Skrevet

Skulle gjerne hjulpet deg jeg og, men har ingen gode råd å komme med....dessverre..Sliter med akkurat det samme! Masse kviser og hår som blir fett med en gang. Håret har blitt litt bedre, men kvisene har starta egne kolonier, og er redd de er i ferd med å erobre meg! Hehe..Uff, nei..det er ufattelig kjipt! Har hørt andre si at det er pga hormonene, og dermed er det ikke noe man kan gjøre med det. Er vel noe av prisen å betale for det som venter =)

Skrevet

Slik var jeg også .... og det var ikke spesielt koselig nei...

Jeg gikk til hudpleier for litt "proffesjonell kviseklemming" og fortsatte med ukentlig peeling og daglig rens med god rensemelk og tonic morgen og kveld. Det hjalp:)

Skrevet

mye hormoner på gang..

når huden produserer mye talg kan det være et tegn på at den mangler fukt ( kan hjelpe med en lett ansiktskrem + å øke væskeinntaket)

GARNIER PURE er en ålreit serie som egentlig er for "ung hud", men som funker veldig godt på "voksne" også.

prøv å vaske med "deep pore wash" morgen og kveld

bruk pads'ene dems etterpå, de inneholder salisylsyre som fjerner urenheter/renser i dybden

de har også en fuktighetskrem som heter pureA som ikke tetter porene

den kan også hjelpe å peele huden, da det fjerner gammel hud og tilfører huden næring pga massasje

(ble litt reklame her men...)

lykke til !

Skrevet

For meg har det vært tvert imot. De gangene jeg har vært gravid har jeg hatt betydelig mindre kviser enn til vanlig, og håret mitt har ikke blitt fort fett som det pleier å bli til vanlig.

Skrevet

jeg har heldigvis ikke fått noen kviser ennå.. er i uke 15 nå men det kommer vell kan jeg tenke meg... har egentlig aldri vært noe plaget med det.. men men jenter tenk at noe nydelig kommer.... :)

Skrevet

Har også hatt samme problem i begge mine svangerskap; oppblomstring av kviser de 3-4 (kanskje 5) første månedene, så har det roet seg etter det, så du får håpe du har det på samme måte. Jeg gikk på apoteket og fikk anbefalt en god rensekrem + ansiktsvann av dem, husker ikke navnet, men veldig lys-grønne flasker (?); følte iallefall at eg ble veldig ren når eg brukte de + en god fuktighetskrem etterpå, og har gjort det samme nå i 2. svangerskap, aner ikke om det er det som har hjulpet, men verdt et forsøk.. Ellers har jeg ingen svangerskapsplager, kviser er visst det jeg får, så sammenlignet med kvalme og bekkeløsning osv. er det kanskje ikke så ille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...