Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hva smører dere med, og hvor ofte? Når begynte dere med det? HVOR smører dere?! Jeg er 27+6 og begynte med dette nettopp, smører inn et par ganger om dagen, med Jojoba-olje fra Apoteket. Smører bare i "mellomgangen" på en måte, og rundt livmor-åpningen... Vet ikke om dette funker, men prøver mer enn gjerne!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 bra smurt;) dra gjerne litt i kjønnsleppene samtidig! fint å være litt strekkbar!! oljen er også fin å smøre på magen.. jeg har ikke et eneste strekkmerke og jeg er straks i uke 24, og jeg er stooor!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Skal smöre med jordnött olje. Smörte hele underlivet sist. Ned mot rumpa også. Sikkert fin på magen og, selv om strekkmerker sies å väre genetisk...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hvorfor smører dere dere inn med det???? Hva er det godt for?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Det er godt for å sprekke mindre under fødselen.. kort og enkelt for å bli ''tøyelig''
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 i håp om å ikke sprekke sååå mye under fødselen...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 For noen årsiden fant de ut at endel kviner med innvandrerbakgrunn som fødte på et eller annet sykehus i Oslo revna mindre en de etnisk norske. Da de sjekka litt opp fant de ut at disse kvinnene smørte seg i og rundt skjedeåpningen med jordnøttolje den siste tiden før fødselen. Jeg gjorde det selv og fikk kun en bitteliten overflatisk rift da jeg fikk nr 1 tiltross for at han ble røska ut med vakum mellom to rier - så jeg har tenkt å gjøre det denne gangen også!
Har to herlige gutter! Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 hvor kjøper man jordnøtt olje=? når begynner man m det?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 apoteket:) man anbefaler de 3 siste mnd, men jeg ville nå ha startet så fort som mulig jeg!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Så da smører dere altså hele sjeden med olje? Og helt oppi der, rundt tappen? Pluss at dere tøyer litt oppi der også? Hehe.. Jeg er jo helt grønn på alt dette.. Er førstegangs.. Og har ikke spesielt lyst til å revne....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 jeg kjøpte en olje fra den sortegryte.net En olje som er beregnet for ikke å revne. Hvis dere kikker på nett siden også sstår det mor og barn til venstre. Oljen jeg kjøpte heter perineum olje. Inneholder mykgjørende Mandelolje, Hvetekimolje og E-vitamin. Tror den skal være veldig bra
Gjest mphs Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har kjøpt fødselsforberedende olje fra weleda, men på den står det fra uke 34. Greit å ha den i hus i allefall.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 ikke oppe ved tappen - der er ikke så smart å fikle for mye...(det er en grunn til at den på en måte "trekker seg inn")
myrias Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har aldri smørt meg og aldri revnet, har født tre barn. Fikk olje av svigermor (!) til jul, før jeg skulle få første mann, men jeg fikk meg bare ikke til å bruke det. Virker det virkelig? Er det ikke også viktig under fødsel og kjenne på kroppen, ikke presse før man skal, høre på jordmor, for å unngå revning? Noen med erfaring? Kjempe bra om det virker altså, kanskje jeg skulle lete etter min flaske også, har jo super angst for å revne, ikke selve revningen, men syingen etterpå. Da er man jo liksom ferdig og vil ikke gjennom mer vondt!
tudeluuu Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Tror ikke du trenger å begynne å smøre så tidlig.. på fødselsforberedende olje fra Weleda står det at man skal smøre fom uke 34, altså de 6 siste ukene før termin, og hver dag =) kjøttet mellom endetarm og vaginaåpning.. og du kan gjerne tøye vagina bakover mot endetarmen også.. jeg fikk hjelp av mannen min, for det var jammen ikke lett å komme skikkelig til selv. poenget var jo å tøye, og ikke bare smøre olje nedentil, så der kom jeg til kort*! Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå