Gå til innhold

Dagmamma og antall barn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig noen regler på det? Ser ut som vi må vurdere dagmamma etterhvert, er ganske i mot, men den stakkars dagmammaen skal ihvertfall undersøkes i hue og ræva først... ;) Hehe.

Men i stad så jeg en dame som mest sannsynlig var dagmamma med 6 små på tur alene. Alle så ut som om de var godt under 3 år.

2 som gikk og 4 som satt i en vogn. Jeg jobber i bhg og det der syns jeg var en godt stykke over hva som er forsvarlig.

Kan jo hende at det var en voksen til i nærheten, men sånn som hun hastet av sted bortover med alle barna godt plassert rundt seg så det ikke sånn ut. Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er ingen regler for antall barn hos dagmamma.

Skrevet

Er hun registert dagmamma så har hun vel ikke lov til å ha over 4 barn har jeg hørt. Men er hun svart dagmamma så har hun ingen regler å følge. Vesla mi gikk hos en dagmamma som hadde 7 barn tilsammen(uten min viten, hun sa hun hadde 4 inkludert vesla) så der ble hun tatt fort ut. Ungene var aldri ute for er jo umulig å gå ut med så mange barn vil jeg tro. Hvertfall når det er 7 barn under 2 år, eller to stk hadde nettopp fyllt to.

Nå går vesla hos en dagmamma med tre barn å i følge henne så holder det med tre stykker, å merker på vesla at hun trives mye bedre der. For der har dagmammaen tid til alle barna uten at noen blir utelatt en hel dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...