cheni Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg jobber 31.25 timer pr uke, og har fastlønn for 30 timer. Kan jeg da avspasere 1.25 timer, eller er dette pausetid? Har man krav på lønn i pausa eller er den ulønna?
Kamomille Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Det kommer vel ann på hva som står i kontrakten din! Men du har ikke krav på betalt matpause.
winneboo Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg jobber 40 timer i uka å har betalt pause, men nå blir det sjeldent tid til pause da så går opp i opp. Se i kontrakta di om det kanskje står noe der.
*Rutletutt* Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Du har rett på betalt pause hvis du må være på arb.plassen din i pausen og være tilgjengelig - men det kommer jo i bunn og grunn an på hva som står i kontrakten din;o)
EnUndreneMor Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 man ha rett til pause for hver 5. time man jobber, jobber man under 5 timer i strekk har man desverre ikke krav på noe pause i di fleste tilfeller er det ulønnet, (8-16=8 minus pause 7,5) jobber du en plass der du må være tilgjengelig i pausa di så har du lønnet pause. men kan jeg spør hvor du jobber så kanjeg svare deg bedre:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå