Gå til innhold

Noen med Bekkenløsning erfaring? (samme som 1. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 5+1 og har de siste dagen hatt veldig vondt i ryggen/bekken.

Sitter nå på huk oppå stolen forran pcen, hehe, ser ikke lur ut med andre ord....

Har vært plaget med bekken/rygg endel da jeg var yngre, men vært frisk mange år. Inntil nå...

Skal til legen i morgen, sekretæren jeg snakket med forstod det slik at jeg bare ville inn å få sykemelding, men da sa jeg at jeg var ikke ute etter det, men oppfølging og evt diagnose/behandling...

Noen som har vært gjennom dette før?

Hva har jeg krav på av hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge min jordmor vet dessverre mange leger alt for lite om bekkenløsning. Dermed sykemelder de ofte folk, uten å gi de noe behandlingstilbud. Det som, i følge min jordmor, hjelper mest ( er det bekkenløsning blir det sjelden så mye bedre før fødsel, men man kan hindre det i å bli verre) er vanntrening. Du må få henvisning av legen, og det er veldig viktig at han presiserer "bekkenløsning med gangvansker" for at du skal det godkjent på trygdekontoret.

Skrevet

Takker for svar og råd.

Legen min har rykte på seg for å være grundig, så jeg har god tro på at jeg skal få hjelp! :)

Håper i allefall det, for har det ikke noe behagelig....

Håper det faktisk går an å bli bedre ettersom ukene går mot termin, og ikke bare verre! Hører noen sier de blir bedre etterhvert....

Skrevet

Jeg har hatt bekkensmerter siden uke 5/6.

Men har faktisk blitt litt bedre de siste ukene.. er nå i uke 21.

Men jeg går til fysio en gang i uken, bruker bekkenbelte og har krykker til de dagene det blir altfor ille.

Så krev å få en henvisning videre... men som hun over sa.. er viktig att det står på henvisningen att det er bekkenløsning med gangvansker for å få det dekket. kan bli veldig dyrt hvis ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...