Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Er i dag 5+1 og har de siste dagen hatt veldig vondt i ryggen/bekken. Sitter nå på huk oppå stolen forran pcen, hehe, ser ikke lur ut med andre ord.... Har vært plaget med bekken/rygg endel da jeg var yngre, men vært frisk mange år. Inntil nå... Skal til legen i morgen, sekretæren jeg snakket med forstod det slik at jeg bare ville inn å få sykemelding, men da sa jeg at jeg var ikke ute etter det, men oppfølging og evt diagnose/behandling... Noen som har vært gjennom dette før? Hva har jeg krav på av hjelp?
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 I følge min jordmor vet dessverre mange leger alt for lite om bekkenløsning. Dermed sykemelder de ofte folk, uten å gi de noe behandlingstilbud. Det som, i følge min jordmor, hjelper mest ( er det bekkenløsning blir det sjelden så mye bedre før fødsel, men man kan hindre det i å bli verre) er vanntrening. Du må få henvisning av legen, og det er veldig viktig at han presiserer "bekkenløsning med gangvansker" for at du skal det godkjent på trygdekontoret.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Takker for svar og råd. Legen min har rykte på seg for å være grundig, så jeg har god tro på at jeg skal få hjelp! Håper i allefall det, for har det ikke noe behagelig.... Håper det faktisk går an å bli bedre ettersom ukene går mot termin, og ikke bare verre! Hører noen sier de blir bedre etterhvert....
Beama Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har hatt bekkensmerter siden uke 5/6. Men har faktisk blitt litt bedre de siste ukene.. er nå i uke 21. Men jeg går til fysio en gang i uken, bruker bekkenbelte og har krykker til de dagene det blir altfor ille. Så krev å få en henvisning videre... men som hun over sa.. er viktig att det står på henvisningen att det er bekkenløsning med gangvansker for å få det dekket. kan bli veldig dyrt hvis ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå