Gå til innhold

Hjelp meg! Diare med blod i:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har hatt diare siden i natt, og nå kom det bæsj med blod i. Hun har bæsjet helt lysegult og vannaktig flere ganger i dag, og viser tegn til smerte når det kommer.

Hun er fem måneder, får bare mm og noen smaksprøver av vanlig mat men hun har ikke fått noe annet enn mm på to dager.

Hva kan det være? Stakkar lille snuppetupp:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars liten. Har du bestilt legetime? Legen bør nok se på det når det er blod i bæsjen og er vondt.

Skrevet

Nei, for det var ikke blod i det før nå nettopp, og nå er legekontoret stengt.

Skrevet

Om legen var stengt så ville jeg ringt legevakte.

Skal ikke være blod i avføringen, men kan jo hende hun har fått en liten rift.

Men jeg ville absolutt sjekket det ut med legevakten.

Skrevet

er det friskt blod? Milla har hatt det samme noen dager nå. På torsdagen var det spesielt ille med masse gelè-aktig bæsj med endel blod i. Da ringte jeg legevakten, men legen var opptatt og jeg fikk beskjed om å ringe på barnepoliklinikken på Haukeland, men der var det jo bare telefonsvarer...så sovnet hun, og siden hun ellers var i fin form bestemte jeg meg for å vente å se det an. Ikke noe blod før på søndagen, hadde da blod i tre bleier. Ringte legen på mandag og kom til med en gang. Han fant en liten rift akkurat til inngangen på anus, var derfor hun hadde blødd, og det gorde nok vondt mente legen. Heldigvis ikke noe alvorlig og det er bare å vente på at det går over. Hun får bare mm og har ikke virket forstoppet, så det kan jo skje likevel....men ta deg en tlf til legen så du får skjekket det ut - god bedring:o)

Skrevet

Dette er et signal på at noe er skikkelig galt!!!! Si til amk(113) at det er blod i avføringen!!! dette er ikke noe å spøke med! dette er et tegn på at det er en blødning inni magen/tarmene det er veldig farlig og kan føre til store komplikasjoner.

Skrevet

Uff!! Ble redd for denne babyen sjøl jeg. Har dere ringt??

Skrevet

Jeg ringte legevakten, de sa jeg burde avvente siden hun var i god form. Nå har hun sovnet, så jeg håper hun holder seg ved god form helt til legekontoret åpner. Sannsynligvis er det bare en rift, og det har heldigvis ikke kommet noe mer blod. Avføringen gjør fortsatt veldig vondt å få ut og den er tynn som vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...