Gå til innhold

F**k NAV!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater NAV fra innerste inne i hjerterota og NAV sine teite ubrukelige regler.

Sånn... føler meg mye bedre med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kunne ikke sagt det bedre selv, noe så tunggrodd og toskete system

Skrevet

Jepp, de som jobber der er de mest uprofosjonelle menneskene jeg har møtt i hele mitt liv.

Skrevet

Signerer denne!!!

Jeg var på attføring, og gikk på skole. I sommerferien skulle jeg spe på økonomien litt, og tok meg en vaskejobb. Da trakk nav hele trygda mi og etter skatt og utgifter til barnepass satt jeg igjen med et kjempetap!!! Det skal altså IKKE lønne seg å jobbe!!!

Skrevet

ÅHhhhh, jeg er såå enig, systemet fungerer ikke for dem det burde fungere for:(

Er arbeidsledig(har utdannelse, men har ikke fått jobb de to søkende årene...) og tenkte å ta en deltidsstudie slik at jeg " har flere ben å stå på.."..)

Så jeg begynte nå i vinter, og hadde ett vikariat ved siden, nå i høst har jeg ikke hatt noe jobb, og søkte derfor på nytt arb.led.trygd, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk noe pga at de skulle ikke finansierere utdannelsen min!!!! Jeg kan jobbe 80 %, siden jeg går 20% på skole.....

da jeg begynte i vinter spurte jeg på Nav om akkurat dette. ,men det skulle ikke ha noe å si sa hun jeg pratet med da!!!!!Hmm, hvis de virkelig ikke vet, så må de for f....n meg ikke svare, hadde aldri hatt råd til å begynt hvis jeg hadde visst dette på forhånd!!!!

Det var dagens utblåsning fra meg..........

Skrevet

Hehe jupp. Ikke rart så mange velger å gå på trygd for man taper på å jobbe omtrent. Ei jeg kjenner som er blind har tatt på seg en liten jobb som hun tjener ca 700 kr i mnd på, å da må de trekke henne 5000 av trygden siden hun tjener alt fra 100-1000 kr i mnd men hun vet ikke nøyaktig hvor mye hun tjener fra mnd til mnd. Regner med at hun får igjen det de trekker for mye, bare synd hun kunne trengt de pengene den mnd.

Skrevet

Lønner seg ikke og motta attføring og begynne og jobbe nei, da mister man det meste, men stønad til barnetilsyn får man jo ikke om sommeren?

Eneste jeg vet noen har gjort er at de registrerer arbeidsinntekten på samboer/mann og dermed kan jobbe ved siden av og få attføring, men det kan man jo ikke benytte seg av på alle arbeidsplasser.

Skrevet

Oisann, er alle som jobber i NAV uprofesjonelle og udugelige??

Jeg gjør så godt jeg kan hver eneste dag, og nå tror jeg at jeg må revurdere om det er verdt å slite så mye for å få høre at man ikke duger... Generalisering er jeg lite for, og en må klare å skille mellom det byråkratiske system og de menneskene som må jobbe utifra hvordan systemet er bygd opp. Det er ikke slik at alle i NAV har vært med på å utforme lover og forskrifter...

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Jeg synes NAV er utrolig dårlig på og ringe opp igjen...de sier alltid de skal ringe tilbake med gjør det aldri "arrrgh"

Når det er sagt så er faktisk de fleste på det lokale nav kontoret her jeg bor veldig hyggelige når man er nede og prater med dem...veldig hjelpsomme faktisk...! derfor går jeg ned in person...ringer sjelden!

Skrevet

Beklager å skulle si det spent...igjen! men med et så inkompetent system og så mange inkompetente ansatte forsvinner sånne som deg i mengden, og tilslutt blir du som alle de andre ingrodde, inkompetente nekene som sitter der og knoter med sitt og aldri kan gi er 100% svar på noenting som helst...

Og skulle det finne på å komme en ny lov, å fyttistyggen hvor lite man kan bidra med da!

(som i endringen som kom i år med at man får feriepenger av svangerskapspenger også, noe de sa at jeg kom til å få, alle 5 jeg pratet med, helt til jeg traff noen som faktisk hadde lest det utsendet memoet!)

NAV er tregt og inkopetansen er gigantisk, og det er veldig leit for de som faktisk står på, for de gir enten opp, blir sykemeldt fordi de er overarbeidet eller finner seg en annen jobb:(

Skrevet

Det finnes uduglige folk i alle stillinger, er bare det at når det kommer til NAV så irriterer folk seg mer siden de har kontroll over hvor mye penger du skal få osv. Er mer irriterende å gå 8mnd å vente på utdanningsstønad som SKULLE vært utebetalt for 8mnd siden, enn å vente på at kassadama på Rimi skal være hyggelig. Jeg har hatt mange dårlige erfaringer med NAV, å desverre er det ikke lovverket det har stått på her, det er folka som jobber der. De roter bort papirer å gir ikke beskjed, istenfor får jeg vite etter å ha ringt 18 ganger at jeg ikke lenger har krav på ditt og datt fordi jeg ikke søkte innen tidsfristen, enda jeg faktisk gjorde det men søknaden min ble lagt til side siden DE rota bort papirene som hørte til søknaden.

Så hadde hun ene ferie å glemte å behandle den før hun dro bort i 3 uker, å så kom vikaren som ikke skjønte noen ting, å så pensjonerte hun andre seg å ingen ringte å sa ifra hvordan det lå ann.

Nei off sorry men jeg har bare hatt dårlige erfaringer med de som jobber i NAV. Hver gang føler jeg at jeg tar penger ut av DERES lommebok, virker hvertfall som om de føler det på den måten.

Jeg har tro på at det finnes profesjonelle og meget duglige mennesker i NAV, bare synd jeg ikke har møtt noen av de ennå. Men det finnes nok mange av de, men desverre så forsvinner de i mengden av de andre.

Jeg er så heldig å være personlig assistent for en student på sosinom linja, å der får vi høre OFTE hvordan klienter på NAV/sosialkontoret skal behandles. De skal ikke sees ned på eller bli sett på som snyltere. Det er jo trossalt de som gjør at en del sosionomer idag har en jobb.

Men jeg er sikker på at du ikke er en av de trangsynte som jobber på NAV, å det er godt å høre at dere også finnes.

Skrevet

Jeg har heldigvis mange fornøyde "kunder", men jeg ser jo problemet med byråkratiet jeg også, men tror også at mange burde satt seg mer inn i hva de har rett på selv.

Jeg kan heller ikke svare på absolutt alt, fordi det kommer nye regler hele veien og fordi det nå skal bli NAV-kontor. Det er også en stor utfordring nå siden det noen steder allerede er blitt sammnslåing mellom arbeid, trygd og sosial. Jeg finner jo svaret selvfølgelig,men det er jo ikke sikkert det kommer på rappen.

Jeg jobber i NAV arbeid (tidligere Aetat), og mange kommer jo til meg og forventer at jeg skal kunne alt mulig, men her i byen skal ikke vi bli NAV-kontor før i 2009.

Dette gjør det utrolig forvirrende for både folk flest og for oss som jobber der.

Jeg er selv imot den reformen, fordi jeg mener det kunne vært et tett samarbeid uten denne gigantiske sammenslåingen. De fleste kollegaene mine er enig, men det er jo ikke vi som bestemmer, så vi må bare gjøre det beste ut av det.

Jeg har ihvertfall inntrykk av at alle de jeg jobber sammen med har fokus på selve brukeren, og gjør det man kan for å veilede. For det er nettopp veiledere vi har fått instruks på å være, selv om vi ofte må gå utover det å veilede, fordi folk ikke alltid har ressurser til å greie alt mulig selv.

Men for all del, jeg har hatt lange faglige diskusjoner med ansatte på Trygd og Sosial over tlf, og noen ganger yter man skjønn ulikt, og tolker regelverket ulikt. Det er derfor jeg mener at man også sette seg inn i egen situasjon, med hensyn til rettigheter og ikke minst plikter, etter beste evne.

Men når det gjelder inngrodde og inkompetente arbeidere, så må jeg si at det finner man overalt - og kanskje spesielt i dårlig betalte yrker?

Skrevet

Hvis du jobber i NAV i Øvre Eiker så er du ganske uprofosjonell hvertfall;)

Er sikkert mange flinke i NAV men jeg har ikke møtt de ennå.

Skrevet

Takk for et langt og utfyllende svar spent...igjen!

NAV Arbeid(tidligere Aetat) er slett ikke der de største problemene ligger, det er NAV Trygd som er verst. De er helt håpløse, iallefall her hvor jeg og HI bor.

De som jobber på Arbeid er stort sett litt yngre, litt mer engasjerte og der har man faktisk tid til å vente på at man skal undersøke litt, med Trygd går ting så tregt at man kan risikere å miste rettigheter rett og slett fordi saken aldri blir ferdig behndlet og ingen faktisk vet vha man har krav på.

Jeg er veldig dårlig likt der nede, for jeg har hele veien vært veldig konkret på at jeg vet hva jeg har krav på, og det føler jeg at jeg gjør, selv om jeg kanskje ikke får med meg alt.

Og som hun over meg her har skrevet, det føles innimellom som om de man treffer på tror jeg skal stikke hånda nedi deres lomme og ta pengene rett ut av deres lommebok. Sånne ting irriterer meg. Og mangelen på det medmennesklige aspektet.

Men på den annen side av dette så kjenner jeg mennesker som jobber i alle de tre nevnte avdeliger av NAV som er kjempemennesker, som står på og virkelig ønsker å gjøre en god jobb, men har jo ikke akkurat systemet i ryggen da...

Skrevet

He he, er ikke ansatt ved NAV Øvre Eiker nei;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...