Gå til innhold

Kjære Mei-Tai entusiaster!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ca kan barnet begynne å sitte med bena utenfor selen? Altså ikke i froskestilling??? Tuuusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte og ta bena utenfor ved 6 ukers alder siden hun likte det best (brukte helst sjal da, men også litt mei tai).

Skrevet

Ikke for å være frekk men det er jo altfor tidlig!

Skrevet

Det varierer litt, så lenge barnet er komfortabelt med det, når som helst. Men egentlig skal tøystykket passe på innsidene av knærne. Snuppa mi begynnte å sitte sånn da hun var 4-5 mndr.. (akkurat nå:o)) Men som sagt, om barnet synes det er komfortabelt er det helt ok!

Skrevet

Er du sikker på det? Jeg har hørt at det kan skade hoftene og strekke bena ut så mye når de er så små. Vi begynte også i 5 mnd alderen

Skrevet

For det første så fordelte vi sjalet godt utover mot knerne, og for det andre satt hun litt som i froskestilling fortsatt fordi vi dro ned det ytterste stoffet av sjalet over bena. Vanskelig å forklare, men her kan du se bilde av en baby som sitter slik som jeg mener: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=58&products_id=243.

Jenten vår trivdes mye bedre i denne stillingen enn helt i forskestilling. Men i mei tai går jo ikke dette, men vi brukte uansett ikke mei tai noe særlig så tidelig. Begynte vel å bruke den mer ved 4 mnd alder.

Skrevet

ja det går også an å bruke strikk for å dra sammen "panelet" for at det ikke skal bli for bredt, hvis det trengs. leste på en av disse sidene for bæring dette iallefall.. kan se om jeg finner det igjen, men blir ikke før litt seinere i kveld....

Skrevet

Bruker Mei Tai mye men gutten sitter i froskestilling "mnd gammel

Skrevet

Ok, da misforstod jeg deg, trodde du startet med Mei tai, uten froskestilling når babyen var 6 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...