Gå til innhold

Mange sykemeldte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at mange her er sykemeldte, lurer bare på årsakene? Bekkenløsning? Kan man bli sykmeldt pga generell trøtthet og null energi?? Bare nysgjerrig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bekkenøsning og ryggplager. Opererte kneet 2mnd før jeg ble gravid, operasjonen var mislykket, og jeg har belastet ryggen feil når jeg har gått. Derfor fikk ikke jeg jobbe mer. Jobber som elektriker, så det er en tung fysisk jobb som krever mye av meg, og da mente egen det var best å sykemelde..

Skrevet

sykemeldt siden uke 6 pga kvalme, og er sykemeldt enda til uke 22, i uke 18 nå=( LEI!!

Skrevet

Ja det kan man! Men det kommer nok også an på hvordan situasjonen er ellers, mtp om det er flere barn inne i bildet, og om det er en krevende jobb, langt fra familie etc... Men det er klart at hvis trøttheten går ut over psyken, så er nok det grunn god nok i seg selv.

Jeg er selv sykemeldt i hovedsak pga energimangel, med alle de ringvirkningene det får.

Skrevet

jeg er sykemeldt pga høyt blodtrykk=)

har vært sykemeldt i 3 uker nå og begynner å bli litt lei av og gå hjemme UTEN baby=/

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra høyskolen jeg går på pga bekkenplager og isjias. Er et lite nederlag for meg igrunn, fordi jeg ville gå så lenge jeg kunne slik at det ikke blir noe tull med å starte opp igjen på skolen med en baby. Men nå mister jeg antageligvis plassen min neste jul. Da får vi se hva annet vi skal finne på =) Greier oss nok...

Skrevet

Å, skulle ønske jeg var sykmeldt... Er nå i uke 28, og føler meg utslitt! :-(

Har ei jente på 15 mnd som krever sitt, går til fysio flere ganger i uka pga bekkenløsning. Sover dårlig, har mye vondt, null energi, slapp og sliten, og dårlig humør. Men så går jeg jo på skole da... Og da er det ikke bare å sykmelde seg! Eller jo, jeg kan jo sykmeldes, men da får jeg kortere permisjon! Jeg går sykepleien, og da må man følge utviklingen i året, man kan ikke hoppe inn der det passer seg. Så om jeg hadde blitt sm nå, måtte jeg starta på igjen på denne tiden neste år, i stede for å ha fri helt fram til januar!!

Både jm og lege ønsker å sykmelde meg, så jeg har tilbudet stående.. Men jeg ønsker å se hvor lenge jeg klarer å holde ut!! Håper jeg klarer det helt til jul, det er mitt hovedmål (har termin 17.janaur)!! :-) Tiden fram til jul er så oppstykka i studiet, så jeg kan ta et par uker i slengen, og tenke "bare jeg klarer disse, så er jeg enda nærmere målet!!" Har så snill sambo som hjelper meg med alt, legger til rette for at jeg skal klare meg lengst mulig!! :-)

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning! :(

vondt......

Skrevet

Jeg er sykmeldt på grunn av det, skyldes mitt lave blodtrykk. Er også utrolig svimmel, svimmelheten kommer litt pluttselig og jeg må bare legge meg ned for ikke å svime av. Slitsomt. Men svimmelheten har kommet etter hvert, var kun på grunn av tretthet og slitenhet jeg først ble sykmeldt.

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga kraftige og vonde kynnere. Uke 27 nå, ble sykemeldt i dag.

Skrevet

Er sykemeldt pga blodtrykket jeg, er altfor høyt. Syns det har vært noe hele tiden, først hadde jeg for lavt stoffskifte, så for høyt blodtrykk, så var det antydninger til sukker i urinen, så begynte bekkenet og tulle med meg.. Pluss at jeg har vært sliten og trøtt siden begynnelsen (står faktisk Slitenhetssyndrom på sykemeldinga mi, så man kan bli sykemeldt pga det...).

Idag sliter jeg bare med høyt blodtrykk og bekkenet, går til legen en gang i uken for å måle BT og går på medisiner, men får ikke lov å begynne å jobbe igjen. Er ganske lei av å gå hjemme, gjort det siden juni.. :-) Men tiden går utrolig nok fort, håper forberedelser til babyen kommer, og jula gjør at tiden frem til januar går lynkjapt, selv om jeg har hørt at de siste tre mnd går treigest... :P

Skrevet

skal høre om jeg kan blli sykemeldt i morgen... blir sprø her.. kvalm hele dagen og ikke lett og konsentrer seg og smile til kundene når jeg mest har lyst til og spy...

Skrevet

er sykmeldt pga kvalme og oppkast. er 20 uke rpå vei denne uken. er sykmeldt til 18.nov

Skrevet

jeg er 6 uker, sm grunnet risikosvangerskap pga mange aborter

Skrevet

Jeg er 70% sykemeldt pga kvalme, oppkast og lavt blodtrykk. Har slitt med dette siden jeg fant ut av graviditeten og legen tror ikke det vil bedre seg noe særlig nå.

Så jeg jobber 3 dager per uke i 4 timer og så har 2 dager fri til å hvile på. Det hjelper veldig å kunne slappe av, spesielt på kvalmen.

Jm har også bedt meg konse på å sove extra og spise siden jeg ikke får i meg så mye mat.

Skrevet

Jeg er 40% sykemeldt pga mye migrene. Ikke noe kjekt når en ikke kan ta så mye for det. Er også blitt omplassert i jobben. Sitter nå på kontor, vanligvis jobber jeg på 0-3 års avdeling i barnehage. Sliter også med vondt i ryggen.

=)

Skrevet

Er i uke 18 nå og har vært sykemeldt siden i uke 6. Først pga av mye kvalme, men nå har jeg fått så utrolig vondt i ryggen så det blir nok ikke mer arbeid på meg før jeg er ferdig med permisjonen om ca 18 mnd.

Hadde skikkelige ryggplager for 10 år siden med forrige og, men var hjemmeværende da og hadde ikke behov for sykemelding......

Skrevet

Ja! jeg er 50% sykmeldt pga "trøtthet under svangerskapet" Jeg har vært sliten og trøtt siden dag en av svangerskapet, men valgte å bare jobbe å stå på! Dette endte helt på bunn!! Gikk utover sønnen min, og hverdagslivet generelt!! Gjorde ikke annet enn å gråte for jeg viste ikke annet å gjøre... ikke noe gøy!! Mye stresset, og konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke klarte å gjøre!

Da jeg var 15 uker på vei måtte jeg bare gå til legen å få sykmelding, fikk en uke 100% og skal fortsette på 50%! Jeg føler det går mye bedre nå! Er fortsatt ganske trøtt, men har tid til å både slappe av og være sammen med sønnen min!! Stresset blir mindre, og jeg kan "leve" igjen!!

Føler du deg trøtt og sliten vil jeg anbefale deg å dra til legen før du blir helt utslitt!! Det er ikke noe gøy!! Alle gravide er forskjellige, og ingen graviditet er lik!! Du skal ikke føle du må klare alt selv om kanskje en du kjenner klarer det!! Lytt til kroppen din!!:)

Skrevet

100 % sykemeldt pga bekkenløsning. er i uke 22. Vært sykemeldt i snart to uker

Skrevet

100% sykemeldt pga høyt BT, litt forhøyet proteinverdi i urinen og UVI... Går til lege 2 ganger i uken, for å måle BT.. sitter for det meste hjemme, kan ikke bevege så veldig mye, da beina mine hovner opp, får ikke på meg sko. Kjipt og kjedelig, men jeg har ikke så veldig mye igjen da :) 35 dager igjen nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...