Lisajenta Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Har termin i dag og har hatt vondt i ribbeina bak på høyre den siste 1 1/2 mnd. Tok meg en god dusj i dag og når jeg bøyde meg for å tørke tedene mine så hørte jeg et knekk og der stod jeg.I følge jordmor på sykehuset så er dette faktisk helt vanlig. Er det noen som har erfaring med å føde med brukket ribbein her inne? Fikk dere eventuelt ekstra smertelindring f.eks?
Nussespire Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hei, jeg har hatt sinnsykt vondt i ribbeina i flere uker på venstre side, der hvor rumpa til nurket ligger å dumper oppi. Det har vært vondt å puste og ikke minst snu seg i senga eller komme seg opp av sofaen, og jeg begynte faktisk å grine når jeg måtte nyse, pga smertene. Legen mente at jeg hadde bristet noen, men at det ikke var noe annet å gjøre enn å ta det helt med ro og håpe at det leger seg før fødselen. Nå har det heldigvis litt etter litt begynt å gi seg. Kjenner det bare litt hvis jeg nyser. Tror det er fordi babyen ha sunket ned i bekkenet og at det derfor har blitt bedre plass øverst. Er nå i uke 38, så jeg regner med det går greit til fødselen. Ønsker deg god bedring og lykke til. Krysser fingrene for at det leger seg før fødselen, men er sikker på at det er mulig å få noe smertelindring for akkurat dette under fødselen hvis det skulle bli nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå