Minnimor ü Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Gutten min på 2,5 år er så redd for vann i øynene når vi vasker håret hans. Synes det bare har blitt værre... Vi legger han bakover sånn at vi unngår vann i øynene. Nå nekter han det. Vi har kjøpt han sånn "hette/caps" som gjør at vannet ikke renner ned i øynene. Det gikk bare bra et par ganger. Nå vil han ikke bruke den mer heller... Det er rimelig håpløst for øyeblikket. Noen med lignende erfaring?
M&T mamma Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Slik har det vært med begge mine (er det fremdeles med yngste). Vi gir dem klut som de kan holde foran øynene når vi skylder håret. Lykkelige er de uansett ikke, men håret må jo vaskes... Eldstemann på 5 bryr seg ikke lenger. Da han begynte på svømming tok det kort tid før han syntes at det var helt greit med vann i ansiktet og øynene.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Svømmebriller skal vi prøve på vår lille nå etter tips fra her inne.. Vi ha prøvd masse, men ha fortsatt krig når håret skal vaskes...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Har det sånn med min 2,5 åring også. Det er ikke no moro.. Føler meg helt grusom når jeg må tviholde han for å få vaska ut såpa, mens han gråter.. De siste par gangene har det gått litt lettere. Jeg har fyllt en bøtte med vann, og fyller opp en tom shampo-flaske med vann fra bøtta. Så skyller jeg forsiktig håret hans med den mens jeg holder en klut over øynene hans.Han får nemlig helt panikk når jeg setter på dusjen. Det tar litt tid, men det gir ihvertfall ikke så heftige protester. Lykke til! :-)
Ametyst Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Vi sleit med det helt til han var over 2 år. Det som til slutt fungerte for oss var at (da var han nok så gammel at han virkelig forstod hva jeg sa til ham), jeg satt i badekaret med ham på fanget (mage mot mage) og beina hans utover mine lår. Så sa jeg at "du får ikke vann i øynene hvis du gjør som mamma sier". Jeg gjentok at han ikke fikk vann i øynene hvis han ble urolig. Jeg ba ham lene hodet tilbake o.s.v. og forklarte hele tiden hva jeg gjorde. Det fungerte. Nå er det ikke noe problem lenger. Vi har forresten aldri hatt dette problemet med minstejenta. Unger er ulike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå