Gå til innhold

Min jordmor eg ein Mann;) 1 av 4 her i norge;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men lurer på og bytte,for det blir til at eg ikke orker og spørre om ein dritt fordi han snakker dårli norsk og eg skjønner ingenting av hva han sier nesten:( det e jo litt tungvint da! hadde damer sist og var veeeldi fornøyd med det,for dei kan du jo snakke om alt med både av erfaring o.s.v...men det er jo litt stas da...han skal vera med på fødselen så lenge han e på jobb og det kan bli litt spesielt også! :( men det bryr eg meg vell kansje ikke så mye om akkurat da...hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke orket en jordfar. He he he. + at han snakker dårlig norsk, nei jeg vil ha en jordmor eg kan snakke med om alt og ingeting.

Skrevet

ja det skjønner eg,godt eg har vert igjennom det meste før og av den grunn lurer på lite foreløpig! har jo dere;) men det er jo lettere og be han dra til h.... under fødselen da for han har jo ikke følt det på kroppen;)hehe...

Skrevet

Jeg hadde ikke orket at det var en mann, vurdere og gå bare til jm siden legen min er en mann.

Er vek mulighet for å bytte er det ikke?!?! Ville ringt helsestasjonen og hørt...

Skrevet

Han spurte om eg ville ha ei annan,og da var jo eg grautande dum og sa neeeeida...:) e litt sur på meg sjøl for det! men eg vil jo trå litt forsikti med tanke på at eg får han på fødselen,muligheten e iallefall stor for det:( og her holder alle til på sykehuset,er ikke jormødrer på Helsestasjonen lengre!:(

Skrevet

Ble nysgjerrig jeg, på hvor i landet du bor, og hvor han (jordmor) er fra?? Har ei venninne som har barn med mannlig jordmor fra Afrika....Som bor og jobber i Norge selvfølgelig..

Skrevet

Hadde jammen meg vært artig å hatt en mannlig jordmor altså=) Hadde da ikke gjort meg noe å hatt det. Eneste litt verre er om han/hun hadde prata dårlig norsk (nå mener jeg generelt altså, om det hadde vært mann eller dame).

Spennende med litt annerledes altså=)

Skrevet

Eg er fra odda! ja det er jo litt artigt da,men litt bale siden han ikke er norsk,og det er ikke alle som har god erfaring med han heller:( han spør jo om det er noe eg lurer på,men eg får korte og kontante svar og det er jo ikke altid det vi vil ha nor man er gravide og sårbare da..hehe. men men denne tida går fort,så eg får trøste meg med det da;-)

Skrevet

Rart at det skal bety så mye, men jeg tror jeg hadde villet ha en dame-jordmor jeg også... Men, om det må tilkalles lege under fødselen vil jeg ikke bry meg om det er dame eller mann. Tror det er mest å føle seg trygg til å spørre alle mulige dumme spørsmål under kontroll o.l. som er avhengig av kjønn.

Hadde også hatt problemer om det var vanskelig å snakke med vedkommende pga språk... Det er jo en så privat sak og så intim situasjon, så jeg vil jo at kommunikasjonen skal gå problemfritt.

Du kan bytte når du vil forresten. Du må ta hensyn til degselv og ikke til jordmor/jordfar. Det er du som er viktig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...