Gå til innhold

Svangerskapskontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 9 uker på vei i mitt andre svangerskap. Jeg hadde sett for meg en kontroll hos legen i ca uke 12, så jordmor i uke 16 osv annenhver gang. Men det er jo nesten uansvarlig i følge legen og jordmoren her i byen. Jeg trodde dette var vanlig jeg.

Når jeg ringte legen for å få kontroll i uke tolv, måtte jeg komme i uke7, greit å få det unna gjort.

Så skulle jeg ringe jordmor i dag, og ba om en kontroll i ca uke 14-15 ettersom jeg skal ha en ny kontroll i ca uke 20 hos legen.

Men i følge henne burde jeg helst ha to kontroller mellom der...

Jeg synes ikke det er nødvendig, så jeg fikk da en kontroll i uke 15 til slutt, etter at jeg hadde lovt å ringe hvis det var noe...

Koselig at de er ivrige altså;) Men jeg trodde liksom ikke det skulle være sånn. Har fått følelsen av at man nesten ikke er på kontroller i 2. svangerskap

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøsses, det var mye! Har vært en gang på kontroll hos lege, i uke ti, så på ordinær UL i uke nitten, og nå skal jeg på første jordmorkontroll og er i uke 25. Og jeg er førstegangs.

Skrevet

Var i uke 9 hos jordmor, ul i uke 18 og så jordmor i uke 20. Er annengangs. Men de har forskjellige rutiner overalt.

Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at det med sanne kontroller var sann statlig bestemt.

Første kontroll før uke 12, så UL i uke 17-19, deretter uke 24, 28, 32 og videre annenhver uke frem til termin.

Selv var jeg hos lege i uke 10, jordmor i uke 15 (som en introduksjon som de brukte gjøre i kommunen her) ul i uke 18, og legen neste kontroll i uke 25, skulle vært 24- men passet ikke for legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...