Gå til innhold

Gir alle tran til babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi prøvd, men han brekker seg og jeg brekker meg, så vi måtte gi opp. HS sa at jeg kunne gi Sanasol eller Biovit istedet..

Men jeg føler meg jo som en litt dårlig mor allikevel da:(

Noen andre som sliter eller ikke gir tran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ikke tran, men D-vitamindråper... Har ikke prøvd tran en gang jeg så da er jeg dårligere mor enn deg;-) Hun gulper så fælt så orker ikke enda...

Skrevet

niks. har heller ikke prøvd. har skikkelig dårlig samvittighet. synes trana lukter helt forferdelig. Har d-dråper da, men er ikke så flink til å huske på å gi de heller. MÅ sjerpe meg ja

Skrevet

Begynn med D-vitamin i melk eller f.eks. i grøt / middag. Kanskje litt lettere for oss som har flaskebarn for det er så lett i ta i mme-flaska. Skal bare tas 1 gang om dagen. Jeg fikser heller ikke det med tran. sanasol og lignene har jeg ingen erfaring med. Litt vel søtt vil jeg tro.

Skrevet

Gir ikke tran, bare d-vit dråper - orket ikke prøve med tran engang siden hun er en gulpebaby...tran setter flekker som bare det!

Skrevet

Gir d-vitamin dråper jeg da :) Takler ikke lukten av tran..Min HS sa at d ikke var vits i å gi sana-sol eller biovit når de er så små, for de ville bare skille ut alle andre vitaminer enn d-vitamin? Siden de ikke trenger alt som er i sana-sol og biovit? Ikke vet jeg...men d-vitamin dr er lett å gi og smaker ingenting :)

Skrevet

Jeg ammer da, så bare drypper 5 dr rett i munnen hennes før hun får mat...d eneste hun reagerer på er at d er kaldt siden dråpene står i kjøleskap..men hun reagerer ikke negativt da, bare litt forundret :)

Skrevet

Jeg gir tran.

Bruker en liten sprøyte og han får litt og litt under måltidet.

Bruker stor gassklut, og ingen klær har blitt ødelagt av flekker.

Skrevet

Jeg gir oxo 5 dråper med d-vitamin rett i munnen :)

Skrevet

d-vitaminer her,,, han gryntet virkelig på nesen av tran...

Skrevet

Prøvde med tran i begynnelsen, men ga opp. Gir d-dråper isteden.

Skrevet

Jeg ga også tran i begynnelsen, men alt stinka jo tran i mange timer etterpå - gulpen hannes, ånden hannes, puppen min, osv. Hadde tran på hjernen. Så nå gir jeg d-vit. dråper og trives med det.

Skrevet

Sanasol skal man vel ikke gi siden det er sitrus i den( tror jeg), men vi gir Biovit til begge våre gutter...

Skrevet

Jenta mi tar tran. Får en teskje hver dag, tar litt og litt så hun klarer å svelge unna. Går helt fint så lenge hun ikke får for mye i munnen av gangen. Har en "tran-smekke" for å ikke ødelegge klærna.

Skrevet

Gir tran hver kveld før jeg tar på pysj. Men i stedet for vanlig tran bruker jeg trankapsler som jeg stikker hull på og klemmer inn i munnen. Veldig mye mindre gris en tran i sprøyte som jeg prøvde i starten. Også veldig greit siden kapselene fint kan stå på badet uten å bli ødelagt i motsetning til tranflaska som må være i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg prøvde tran i starten, men syns at hele gutten luktet tran resten av dagen i tillegg til at han ikke syntes noe særlig om det. Så her i gården går det i d-vitamindråper!

Skrevet

Jeg gir tran i sprøyte. Først får han litt vitaminer og så får han en dose tran,for da kjenner han ikke transmaken. Og så spiser han litt før han får litt mer vitaminer og resten av tranen:)

Skrevet

Hmm... Hull på trankapsler? Er ikke det sånn at man ikke skal lage hull i sånne ting for at det ikke er bra? Det har jeg alltid hørt. Kapsler skal svelges hele har jeg bestandig hørt. Men mulig jeg er feilinformert og da er jo det en kjekk måte å gi det på. Vet også om mange som gir tran i tåteflaskesmokk om de tar den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...