Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan kan et par som begge tjener mellom 250-300.000,- ha råd til å kjøpe et hus som koster godt over 3.mill., en splitter ny bil hver, gå rundt bare i merkeklær, og som ellers har et pengeforbruk som er skyhøyt? Noen som vet? Og de har ikke vunnet i lotto, arvet, eller noe sånn..
Galskapens overhode Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 kausjonist? Ikke vet jeg.. men da er de flinke hvis de får pengene til å rekke hele mnd..
Gjest mphs Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Vet du helt sikkert at de f.eks ikke har fått forskudd på arv? Ellers er det prioriteringer. Merkeklær kommer også på salg og ikke alle nye biler er så dyre. De kan f.eks ha lang nedbetalingstid på lånene.
Mor til en stor og en liten Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 De kan vel ha endel egenkapital som de har skutt inn i hus/bil. Da blir det ikke så dyrt lån og kanskje de har arvet eller rett og slett vært flink å spare eller gjort noen gode investeringer?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2007 Hehe.. Ja, ikke vet jeg... Men jeg spurte henne en gang for mange år siden, om hun hadde vunnet i lotto, eller arvet, eller noe, og det hadde hun ikke sa hun... De har alt av bestikk, servise, glass og sånne ting som de samler på, haugevis med smykker, (sånne ala pilgrim, ikke så dyre i utgangsounktet, men blir kostbart med så mange), de er ute å drikker nesten hver helg, og bilene er i sånn 300-400.000 kr klassen... Hun har alltid hatt et sånn forbruk, så at hun har kunnet spart, det betviler jeg... Men uansett.. Godt gjort.... Glad jeg er gjeldfri før jeg blir pensjonist jeg.. hehe...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Det store spørsmålet er vel heller hvor mye foreldrene dems tjener:o) Det er jo ikke sikkert at de betaler alt selv. Ikke sikkert at de "skryter" av at de får mye av foreldrene liksom. hehe.. Bestikk, servise, glass etc er jo slike ting man ikke pleier å handle inn uten at man har fått noe av det i gave e.l. for senere å supplere selv hvis det er noe man mangler. Vi har fortsatt gavekort på Glasmagasinet på over 3000,- fra bryllupet vårt i sommer. Vi tok opp huslån på 1,7 mill mens vi begge var studenter (mannen min hadde da et halvt år igjen på skolen), og vi klarer oss utmerket selv om vi kun lever på hans inntekt. Jeg er fortsatt student;o)
beentheredonethattwice Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Forbrukslån heter det! Men du, at du gidder å henge deg opp i hva naboen gjør????
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Kan du godt si, lurer jeg på også. Jeg og sambo tjener selv rett under 300 000,- pr år, med endel tillegg for kvelder og sann. Vi har leilighet som ble kjøpt for 1,2 mill for 3 år siden- er vel verdt 1,8 nå. Bil som er gammel uten lån, lavt forbruk men likevel god råd. Sjekket nytt lån nå, og vi kunne fått 2,4 mill i lån- så fatter ikke hvordan folk kan ha råd til mye mer uten å ha egenkapital eller andre penger. Jeg har i tilleg studielån på ca 170 000,-
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke at det hat med å henge seg opp i hva naboen gjør... Men hun er en god venninne, og jeg syns ikke jeg hører annet enn "nå har vi kjøpt det", "nå har vi kjøpt datt".. Og jeg fatter ikke hvordan de får det til...... Men er jo godt gjort. Vi har lite i lån, for vi kjøpte hus på landet, som jo er en masse billigere enn i by, har en dyr bil, men uansett så har vi veldig lite i lån, jeg tjener sånn passe og sambo tjener godt, men hadde uansett ikke hatt råd til et sånn forbruk....
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 tenkt tanken på gratis ting? vi har fått gratis oppvaskmaskin(industriell) vaskemaskin, sofa og stoler, stuebord, spisebord med stoler, tv, stereobenk, datamaskin og 22" pc skjerm, gratis prosjektor og lerred. sound systemet vårt er verdt 150 000,- men vi har betalt 20 000,- fått direkte fra grossisten(sambo er lastebilsjåfør) fått det så billig pga småskader.(type en ripe i vinylen på 1 høytaler(svart tusj og borte vekk)) eneste brukte vi har fått gratis er oppvaskmaskina. den ble brukt i 20 dager hos en bhg før de fant ut at den ikke var rask nok for dem.... enten det eller så kan de jo være tyver da :-P *Ler spøkefullt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå