Gå til innhold

Leggkramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som plages med kramper i beina? Jeg får det om natten. Forferdelig. Er det vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var mye plaget av dette tidligere. Fra uke 28 til ca 34 tror jeg det var. Fikk beskjed av jordmor at jeg kunne ta magnesium tilskudd. Men det måtte jeg ikke bruke lenger enn til uke 36 pga at magnesium kan stoppe rier. Men det funka ganske bra faktisk. Ble mye bedre.

Du kan jo prøve. Det er i alle fall skikkelig plagsomt med disse krampene.

Skrevet

Jeg gårpå akupunktur mot leggkramper og halsbrann og det fungerer for meg,, sover hele natta nå uten ei eineste krampe:)

Skrevet

det er helt normalt! De fleste har det!

Ganske rart... våkner om nettene av sinnsyke kramper i leggen... uff..

Skrevet

Uff ja! Har det hver natt jeg.. Gjør jæ.... vondt! Fikk anbefalt magnesium av jordmor hvis det ikke gikk over snart, så lurer på om jeg ikke skal kjøpe det....!! ;-)

Skrevet

Jeg har lest at leggkramper kan skyldes at vi går og står annerledes når vi er gravide, og at det kan hjelpe å tøye musklene på baksiden av leggene litt. Kanskje det er verdt å prøve?

Ellers er det jo både kalsium og magnesium i melk, så et glass melk om kvelden, kanskje? Det skader vel ikke å prøve:)

Skrevet

Jeg har også vært plaget med dette, og jeg fikk tips om et kjerringråd som funket kjempebra på meg! Ta en rød ulltrå og knyt rundt ankelen på det benet du får kramper i (eventuelt begge om begge to er problemet). Ha denne på hele døgnet. Jeg gjorde dette, og vips! Krampene var borte f.o.m. den første natta! :-)

Skrevet

joda, sambo vekkes hver natt av at jeg fyrer av en skjellsordssalve.. hehe. er 32 uker på vei, drikker et par liter melk til dagen så tviler på at jeg mangler magnesium eller kalsium, tror det har mere med gangen å gjøre som det ble nevt her tidligere. Dessuten begynner magen å bli så tung at den ligger og trykker på alt mulig om natten, kan kanskje ha noe med det og gjøre også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...