Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden sambo er bortreist på jobb og sjeldent hjemme føler jeg meg ikke helt trygg på å være alene hjemme. Vi bor langt fra familie og langt fra leger og sykehus. Nå er det bare 3 uker til termin og aner ikke hva jeg skulle gjort hvis fødselen startet når jeg var der alene. Kan bo hos mamma, men 3 uker der hjemme er lite kult :P

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, ja forstår dette er ett dilemma....

aner virkelig ikke.men tror kanskje jeg ville bodd hos mamma om mannen min var borte.....

da kan du vertfall roe ned... å det er betryggende å ha noen hos seg i denne perioden

Skrevet

Roe ned og roe ned, har to yngre søsken hos mamma som ikke akkurat er rolige.. Så hadde vært deilig å kunne være hjemme å slappe av. Og rydde litt og sånt..

Men jeg aner ikke, er vel litt uforsvarlig å sitte hjemme idet fødselen starter..

Skrevet

roe ned= slappe av i forhold til du slipper å tenke so mye på att, vist ting skal skje osv når du er alene

Skrevet

Du kan jo bare ringe taxi eller sykebil hvis fødselen starter...

Skrevet

tenkt på det og, men Taxien bruker kanskje en time ut til meg.. Og sykebilen ca.det samme på grunn av veiene ut der :/ Og kan ikke riene komme ganske tett... Får se hva jeg finner på :P

Skrevet

Hvis du er førstegangs er sannsynligheten stor for at det tar sin tid. Min første fødsel tok 13 timer. Hvis du er bekymret for at de ikke skal komme tids nok er det jo bare å ringe med en gang du kjenner noe eller vannet går. Når kommer mannen din hjem? Du kan jo risikere å gå to uker over tiden.

Skrevet

Det er sant! Han kommer hjem den dagen fødselen starter :/ Da må jeg ringe han med en gang jeg kjenner noe..

Skrevet

Kan ikke moren din komme og bo litt hos deg da?

Skrevet

Nei dessverre, hun jobber hver dag og har to unger :(

Skrevet

hvor bor du egentlig?

Skrevet

Bor på osterøy utenfor Bergen :P Men tenker jeg får bli hos mamma og de, hvertfall om natten for jeg har så mye å gjøre hjemme til småen kommer. Så går det nok bra. Får bare ringe noen med en gang det skulle skje noe hvis jeg er der ute. =) Har hørt at de fleste fødsler starter om natten så vi får satse på at det er tilfellet her i gården også. Ellers har jeg jo noen naboer rundt meg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...