Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hva mener dere om passiv røyking? Vi har et vennepar vi er hos ganske ofte, hvor begge er STOR røykere. Har selv røykt før jeg ble gravid, samboer røyker fortsatt. Jeg føler jeg ikke kan si noe i og med at jeg røykte selv før graviditeten. Tenker mye på hvordan dette evt kan påvirke fosteret- har dere synspunkter??? Samboer er flink må jeg bare si, han tar seg en- maks to når vi er der. Og røyker ikke i nærheten av meg ellers. merker også at jeg har blitt veldig kresen ang lukten fra røyk, men igjen- kan ikke klage synes jeg siden jeg selv har røykt i flere år....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hehe.. jeg har også sluttet når jeg ble gravid og var stor røyker før. Jeg syntes det er fryktelig ubehagelig med folk som røyker inne.... blir rett og slett litt irritert. Men jeg har ikke det problemet, er jeg på fest går det jo greit, men får så vondt i hodet, så jeg ungår litt de som røyker inne.. Heldigvis er d ikke så mange i min vennegjeng som røyker inne. Tror ikke det er så skadelig for fosteret hvis du ikke sitter der et døgn. Jeg vet ikke,er jo noe annet hvis du røyker selv.. Dårlig svar, får håpe det er noen andre kloke hoder her inne )
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Tull og tøys å være så redd litt røyk. Hadde røyk vært SÅ farlig hadde ingen røyker levd mer en 14 dager! Om du en dag i blandt skulle få noen timer med litt passiv røyk, kan det umulig bety noe....Er vel det daglige over lang tid som betyr noe.Røyket en 20 om dagen før selv ,men slutta før eg ble gravid:) Dog trist om de som røyker likesom ikke kan være våre venner lenger.....!!! Eller at vi ikke kan besøke de! Det må da være mye mer uheldig å miste venner pga en slik detalj enn noen timer med passiv røyking i løpet av de 9 md......?Hjemme hos dere selv er det mer natulig at dere velger om det skal være røykfritt....
Erisa* Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 En dag iblandt går nok fint, men jeg vil ikke støtte samboeren din i å røyke inne, for å si det sånn (men det virker jo som at han er flink gutt). Det er ikke komme bort fra at røyking er fryktelig skadelig, både for mor og barn, og det gjelder også passiv røyking, men så lenge det ikke er mer enn noen timer i uka kan det nok gå fint. Kanskje du kan prøve å kompensere litt med å ta deg en tur ut og få litt frisk luft innimellom. kjempeflott at du har slutta å røyke! Håper du klarer å holde på det når du er ferdig med amminga også - det er så godt for kroppen din:) (nå er jeg kanskje en hjernevaska medisinstudent, men jeg kan ikke akkurat komme på mye godt å si om røyk..)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Er ikke sånn redd altså for at d kan ta skade av så lite. Synes bare at de viser så lite hensyn. Jeg har selv tatt hensyn til andre gravide venninner, mens her røyker de omtrent hvert kvarter. Sambore røyker ikke inne hos oss selv nei. Takk for svar da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå