Gå til innhold

Når man jobber på sentralbord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man ikke da være behjelpelig med å hjelpe folk som ringer med å oppdatere kundedatabasen dems? Selvsagt dersom man har tid.

Jeg har selv en gang jeg satt alene vært nødt til å be en om å ringe opp igjen senere når jeg ikke var alene.

Men nå hørte jeg hun jeg jobber sammen med blånektet å hjelpe med det og ba vedk. om å sende fax eller mail til bedriften...

Hva er normalt å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, litt komisk.... Vi har nettopp hatt flere prosjekt rundt dette å oppdatere vår database (ikke kundedatabasen). I den forbindelse sendte vi ut brev attestert til daglig leder i de 500 største bedriftene i Norge. Og de vi ikke fikk svar fra, leide vi inn vikarer til å ringe opp... Og noen var SÅ sure!! Helt utrolig. Jeg syns det er tragisk å ikke ville hjelpe:)

Skrevet

Kommer an på bedriften og dens rutiner. Jeg jobber på sentralbord, og kan ta meg av oppdateringer hvis det bare er snakk om småting. Men er det snakk om bytte av org.nr., ny eier og sånne "store" ting så må jeg enten sette over telefonen til denne kundens konsulent, eller be de sende fax eller mail.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener (selve oppgaven hun ble bedt om å gjøre). Så hva hun bør gjøre utfra arbeidsbeskrivelsen vet jeg ikke.

Men... noen mennesker er rett og slett lite fleksible og bør da etter min mening jobbe et sted de ikke irriterer folk! Hvor vet jeg ikke...

Litt ekstra-service er bra for firmaet, sånne som hun kan faktisk gjøre at firmaet mister kunder...

Skrevet

Det er det jeg også mener. Selvsagt må vi være pålogget begge to. Kan jo ikke blokkere for all tlf.trafikk inn. Men da går det ann og si på en pen måte at vedk. må ringe opp igjen litt senere.

Jeg er selv vandt til å gjøre disse tingene så jeg fikk fullstendig hakeslepp..

Samme dame skjelte ut en taxisjåfør i går. Han skulle hit og ringte for å få en veibeskrivelse. I stedet for å gi han den, så fikk han klar beskjed om at det burde han vite. Ikke søren om hun ga fra seg den...

Tror noen trenger en laaaang ferie nå..

Skrevet

Ville sagt noe jeg. Har hørt om lignende sak tidligere. Der ble den som var serviceminded overkjørt og overlesset av arbeid. Det kan jo også komme hendvendelser om den dårlige servicen i sentralbordet til ledelsen...

Skrevet

Jeg ber aldri folk ringe meg opp igjen! De får et valg; send det på epost, eller jeg ringer de opp igjen når jeg har tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...