Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Har 7 uker igjen til termin. Har liksom en følelse av at jeg snart burde begynne å kjøpe inn litt småting. Men hva? Det jeg har er: - bilstol - vogn - dyne - to bodyer i 50 og t i 56 - noen tepper - bilpose that's it....... Hvor mye hadde dere klart da dere hadde 7 uker igjen? Og hva må jeg få ordna? Vil ikke ha hele huset fullt av babystuff som jeg ikke kommer til å trenge, men hva trenger jeg de første dagene etter at den lille er født?
de tre bukkenebruse Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 vi har alt klart:) er herlig å ha alt i hus:) har 6 uker igjen:)
pandabjørn Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 hvis du ikke har mere klær en 2 bodyer så ville jeg kjøpt mere klær nå, og ikke vente til 2-3 uker før termin, du må regne med at du blir større og mere sliten mot slutten av sv.skapet..... har du kjøpt seng og dyne feks?? henteklær? salver, kluter, bleier......
BEA-77 Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Så tålmodig du har vært da:) Jeg har også 7 uker igjen og her er det meste klart. Har til og med kjøpt MME og bleier og har så smått begynt å pakke sykehusbagen.... Mangler nå bare å få bilstolen som er bestilt, noen flere sett med sengetøy, en madrass til sengen som skal stå på stuen og et stellebord som skal være i 1 etg. Ellers har vi alt vi trenger nå tror jeg... Og forresten har ikke vippestol, ammepute og leker, uro osv, men tenkte kanskje å ønske noen sånne ting til jul.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! For å slippe å gå på apoteket eller andre butikker etter fødselen kan det være lurt å handle inn det både du og babyen trenger..og det er ingen garanti at babyen kommer på termindagen;o) Til deg selv trenger du bind, ammeinnlegg og annet utstyr til ammingen. Kan være lurt å ha en eller to ammebh'er og..Stellesaker til babyen er også greit å ha klart som bleier, babyolje, kluter(du kan nesten ikke få for mange av dem..) salve og annet du tenker er lurt å ha.. Tenk igjennom hva du ønsker å ha i hus og hva du kan sende noen for å kjøpe for deg...hvis du tar keisersnitt kan du f.eks. ikke løfte noe særlig på 6-8 uker(!)..og shopping er ikke det du trenger når du har smerter etter fødselen og er sliten/døgnvill..Babyen bryr seg om deg, pappan om den får ren og tørr bleie/klær og soving den første tiden.. Klær er det så ulikt hva folk kjøper inn, men to bodyer er for lite selv om du kanskje regner med å få gaver?min venninne skiftet 6(!) bodyer på en dag på sin lille pga ammesøl, sikling osv..men dette gjorde hun selvsagt ikke hver dag:o)og vinteren er kaldt så vi trenger nok litt mer varme klær enn sommerbabyene.. Oioioi dette ble langt..Jeg har termin i slutten av november og har det meste i hus(vi har arvet en hel del..),men ikke mye er lagt frem og klart..har plassert alt i boden foreløpig og skrevet liste over det jeg har:o) Ellers klarer babyen seg sikkert med mye mindre enn det vi tror..lykke til! )
Suss@ med 3 gutter Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har 9 uker igjen og her er alt klart, utenom bleier og badeting:)
Niem og Patrick Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har 8 uker igjen, og har idag satt meg ned for å skrive en liste over hva som gjenstår å handle Her gjenstår: -Seng -Stellebord -Dyne/pute -Laken -Babypleieprodukter -Bleier -Bind, ammeinnlegg osv Ellers tror jeg det meste er i boks, hvis ikke så bor vi ganske sentralt, og kan skaffe det meste på få minutter
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2007 Hmmmmmmmm.......... høres ut som om jeg er noe treg i avtrekkeren. Oups. Men nå håper jeg det blir bedre tider nå som mannen skal slutte å jobbe overtid Har planer om å handle litt mer bodyer og litt klær. Glemte å skrive at vi har noen bleier i hus, samt at vi nok kommer til å arve en del klær. Har en svigerinne som fikk 17.sept og en som venter nå snart. Så vi krysser fingrene for at vi kan få litt derfra Men litt må vi få i hus........ hehe......
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 vi mangler: bilstol bunn til grinden vår leketeppe stellekrem ammeinnlegg bind stellematte madrass bleier hmm.... noe annet også sikkert.... men det meste har vi jo!
e-lin Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 eneste vi har klart er noe klær, stellematte og bilstol. Synes det er så vanskelig å handle for selv om jeg nå er 32 uker på vei, så har det liksom ikke gått opp for meg enda at jeg faktisk kommer til å få en baby.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Husk salve til brystvortene, det kan være greit å ha med allerede på sykehuset!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 jeg hadde problem med amming etter først fødsel, måtte pumpe melk hele tiden. så det er også greit å kjøpe melkpumper på forhånd, man har bruk for den uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå