Gå til innhold

Noen studenter som er vinterprøvere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi skal begynne prøvingen nå til jul - selv om jeg aldri har vært mer usikker før. Har venta i en årrekke, og bestemte oss først for å prøve nå til høsten - men denne gangen var det jeg som feiga ut. Ble enige om juletider istedet, og jo nærmere prøvingen kommer, jo midre får jeg lyst ... :\

Men - om vi nå prøver til jul - og alt klaffer raskt, så vil jo trermin komme en gang på høsten neste år. Har tenkt til å melde meg opp til et årsstudium som jeg ikke skal ta - for å få støtte. Kommer istedet til å ta opp en del hengefag ...

Men over til spørsmålet;

Hva i alle dager skal man gjøre fra skolen er slutt nå i mai, og frem til fødsel i feks oktober? Bare gå og vente?

Huff, nettopp pga "problemer" som dette, så frister det mer og mer med å vente til jeg er ferdig utdannet. Altså i 2 år til ... Men da må jeg jo jobbe litt først, så da blir det kanskje snakk om 2,5 år til - da vil sambo være 36 og jeg 30 - hadde hatt litt lyst til å komme igang før den tid.

Nesten så jeg skulle ønske at det skjedde et "uhell", så jeg slapp å ta stilling til alt dette, planlegge og bekymre meg ...

Ble visst et lite hjertesukk fra meg dette her ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære du.

Jeg er også student. Vi vurderte først å starte i januar med prøvinga, men jeg fant ut at det ikke kom noe godt ut av det. La oss si at jeg hadde blitt gravid allerede i januar og fått baby i oktober. For det første hadde det blitt litt mye sosetid før babyen kom, men jeg syns også det er litt knapp tid fra oktober til august igjen(oppstart av eventuelle nye studier/nytt semester og også barnehagestart).Vil nesten være hjemme et helt år med babyen. Det er det jeg har tenkt på hvertfall.

Nå rett før og i prøveperioden så syns jeg det er skummelt og har ikke like mye lyst som før, men jeg tror det kommer seg. Har vært klar som et egg det siste året, og det er jeg nok innerst inne fremdeles. Det er bare et stort skritt og ta. Jeg måtte rett og slett bare hoppe i det og håpe på det beste.

Det blir nok kjempebra! Så jeg ville enten bare startet nå om jeg var deg eller ventet til i april(da får du termin i januar), og gjøre deg ferdig med litt studier til desember. Da blir det jo kortest mulig sosetid, om du ikke vil ha det.

Skrevet

Hei!=)

Jeg er også student, og vi begynte prøvinga på lørdag som var!=) Jeg tenker også likt som Truseprinsesse 1pp - vi ikke ha baby sent på høsten slik at jeg får den lille rett oppi alle eksamenen o.l. Men jeg skal være fulltidsstudent og mamma på samme tiden, og har ikke belaget meg på å gå hjemme hele tiden etter at den lille har kommet. Da fant vi ut at det beste var å begynne prøvinga nå slik at vi forhåpentligvis har termin i slutten av sommeren=) Dersom vi ikke blir gravide før jul, skal vi ha ett opphold i prøvinga og vente til april slik at det blir termin i januar=) Føler dette er de beste tidene for evt. graviditeter=)

Hva tenker du om dette?

Skrevet

Så moro med mange studenter som prøver :) Er selv student på heltid i Oslo. Kjenner meg igjen i mange av tankene deres, ønsket om at det skal klaffe perfekt med eksamen osv. Vi ønsket å begynne å prøve i slutten av september, men slik ble det altså ikke. Mensen spilte meg et skikkelig puss og lot vente på seg i hele 9 uker!

Har funnet ut at man kanskje ikke kan planlegge en sånn ting. Man kan jo prøve, men det er vanskelig å få det akkurat som man vil. Ønsket er jo at ungen spretter ut et par uker etter eksamen, hehe...

Selv kommer jeg til å måtte ta meg et helt år fri, det blir jo tidligst barn i august. Er jo ikke mulig å være tilbake til jan/feb. Det blir så liten tid! Heller nyte et helt år hjemme :) Blir dessuten vanskelig å kombinere studiene med barn første året da jeg har et utrolig praktisk studie.

Tenker også på barnehage og situasjonen i Oslo. Ikke akkurat drømmesituasjon. Kan ikke akkurat regne med å få plass. Dessuten har vel ikke far rett til permisjon? Dette er jo helt latterlig, dersom jeg går tilbake til studiene må jo han ha rett til å være hjemme med det lille mennesket.

Mange ting å tenke på ja!

Skrevet

huff, ja - det skal ikke være lett det her ...

Jeg tenker så det knaker fortiden. Om det blir prøving i nærmeste fremtid, så blir det desember/januar. Da slipper jeg kvalme unde juleeksamenene, også får jeg termin (ja, nå går jeg ut i fra at det klaffer med en gang :P) august/september/oktober neste år. Så da får jeg leve på sambo i sommermånedene, søker meg på et årsstudium for å motta støtte fra lånekassa, også tar jeg eventuelle hengefag det året jeg har perm.

Sånn jeg ser det er det det eneste som kan fungere i min situasjon - tror jeg ...

Om jeg venter til april - med termin i januar, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fra mai 08 til april 09. Jeg er jo egentlig ferdig med studiene nå til våren, så om jeg melder meg opp til noe annet så _må_ jeg ta eksamen i det - noe som blir en ekstra byrde for meg tror jeg ...

Men aller mest frister tanken på å være i fast arbeid den dagen jeg blir gravid - jeg må inrømme det. Hele situasjonen virker så mye mer rolig og harmonsik enn dette stresset her.

Har enda noen uker å tenke på det på - får håpe jeg kommer til fornuft - hva nå enn det er ... :)

Skrevet

Hei! Jeg er ikke student men jobber. Vi starter prøvingen i slutten av nov. tenker vi. Har blitt litt utsatt av ulike årsaker men nå tror vi at vi snart er i gang. Kan knapt vente, men ser at det var nødvendlig å vente litt. Se gjelder det bare å se om det klaffer så fort som vi vil:) tenker inn i mellom at tenk om vi bruker lang tid, eller tenk om vi ikke får det til.. men prøver å ikke ta sorgene på forskudd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...