Gå til innhold

Nattt-avvenning, noen som kan svare????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd og jeg er stuptrøtt siden hun forventer mat hele natten, så nå har jeg bestemt meg for å begynne med nattavvenning.

Er det lurt å flytte henne på eget rom i samme slengen? Først eget rom en uke og så nattavvenning eller begge deler samtidig?

Pleier å ta henne opp i sengen min for å gi henne mat og så flytte henne tilbake. Bør jeg gi henne vann i egen seng eller ta henne over i min seng gi henne vann for så å flytte henne tilbake. Satser jo på at pappan skal gjøre litt her også.....

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve med avvenning jeg også, snuppa er 7,5 mndr og spiser 3-4 ganger om natta. Jeg har tenkt til å legge meg på sofaen og la pappan ta natta (skal ta det en helg da), tror hun kommer til å mase mer om pupp hvis jeg er der. Vi har bare et soverom, så kan ikke legge henne på eget rom. Ifølge "søvnekspertene" burde man ikke ta babyen over i foreldresengen for å roe.

Jeg er ikke glad i å høre henne skrike så det blir nok tøft, men tror hun også blir mer fornøyd etterpå og forhåpentligvis kommer hun til å ha bedre matlyst på dagtid når hun ikke tankes opp så mye på natta..

Har ikke så mange tips, men lykke til! :-)

Skrevet

Godt det er flere i samme situsjon. Vi får besøk i helgen så greier nok ikke å ta det da men skal bruke resten av uken og helgen til å få henne i seng litt før. For tiden legger hun seg klokka 19.30 og har leste en plass at barn å hennes alder bør legge seg mellom 18.30 og 19.00. Så det blir nok det første skrittet her i gården. Pappaen skal sove noen netter på gjesterommet nå slik at han er utvilt til hardkjøret begynner...

Skrevet

jeg slenger meg på her , skrev et innlegg om dette her , men men......tenkte at vi skulle prøve til helga vi oxo.

Skrevet

Blir nok hardt i en overgangsperiode, men så blir det så myye bedre etterpå! *håpe-håpe*

Tror det er lurt å prøve å få dem i seng mellom 18.30-19.00 ja, i alle fall det "sove-Karin" sier. Snuppa vår har lagt seg mellom 19.30-20.00 i flere måneder nå, men nå skal vi prøve å legge henne tidligere og se om hun våkner mindre da.. :-)

Skrevet

Hei, vi gjorde dette for 2 uker siden og det gikk greit-ble faktisk ikke så mye gråting. Men jeg klarte det altså ikke helt-gir han ennå mat kl 23 når han våkner, syntes nesten d ble litt voldsomt å kutte hele servicen på en gang. Så det blir neste trinn. Jeg lå på sofaen og pappaen ga vann hver gang han våknet el puttet inn smokken. Men ikke lurt å ta han opp av sengen.Da blir det jo kos å våkne. Tror også fedre er mindre vare for lyd for både far og sønn sov mye mer her enn jeg får gjort på en natt. Typisk det da:)

Må nevne at min sover ikke hele natten selv om han ikke spiser på natten lengre, så nå flytter vi han inn på eget rom for å se om det hjelper. Begynner seriøst å bli sliten av for lite søvn.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...