Vestlending med to, snart tre? Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jenta mi er 7 mnd og jeg er stuptrøtt siden hun forventer mat hele natten, så nå har jeg bestemt meg for å begynne med nattavvenning. Er det lurt å flytte henne på eget rom i samme slengen? Først eget rom en uke og så nattavvenning eller begge deler samtidig? Pleier å ta henne opp i sengen min for å gi henne mat og så flytte henne tilbake. Bør jeg gi henne vann i egen seng eller ta henne over i min seng gi henne vann for så å flytte henne tilbake. Satser jo på at pappan skal gjøre litt her også..... Noen med erfaringer?
frøy@ Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg skal prøve med avvenning jeg også, snuppa er 7,5 mndr og spiser 3-4 ganger om natta. Jeg har tenkt til å legge meg på sofaen og la pappan ta natta (skal ta det en helg da), tror hun kommer til å mase mer om pupp hvis jeg er der. Vi har bare et soverom, så kan ikke legge henne på eget rom. Ifølge "søvnekspertene" burde man ikke ta babyen over i foreldresengen for å roe. Jeg er ikke glad i å høre henne skrike så det blir nok tøft, men tror hun også blir mer fornøyd etterpå og forhåpentligvis kommer hun til å ha bedre matlyst på dagtid når hun ikke tankes opp så mye på natta.. Har ikke så mange tips, men lykke til! :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 Godt det er flere i samme situsjon. Vi får besøk i helgen så greier nok ikke å ta det da men skal bruke resten av uken og helgen til å få henne i seng litt før. For tiden legger hun seg klokka 19.30 og har leste en plass at barn å hennes alder bør legge seg mellom 18.30 og 19.00. Så det blir nok det første skrittet her i gården. Pappaen skal sove noen netter på gjesterommet nå slik at han er utvilt til hardkjøret begynner...
shayan_jente_04.04. Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 jeg slenger meg på her , skrev et innlegg om dette her , men men......tenkte at vi skulle prøve til helga vi oxo.
frøy@ Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Blir nok hardt i en overgangsperiode, men så blir det så myye bedre etterpå! *håpe-håpe* Tror det er lurt å prøve å få dem i seng mellom 18.30-19.00 ja, i alle fall det "sove-Karin" sier. Snuppa vår har lagt seg mellom 19.30-20.00 i flere måneder nå, men nå skal vi prøve å legge henne tidligere og se om hun våkner mindre da.. :-)
mamsentilprinsen Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Hei, vi gjorde dette for 2 uker siden og det gikk greit-ble faktisk ikke så mye gråting. Men jeg klarte det altså ikke helt-gir han ennå mat kl 23 når han våkner, syntes nesten d ble litt voldsomt å kutte hele servicen på en gang. Så det blir neste trinn. Jeg lå på sofaen og pappaen ga vann hver gang han våknet el puttet inn smokken. Men ikke lurt å ta han opp av sengen.Da blir det jo kos å våkne. Tror også fedre er mindre vare for lyd for både far og sønn sov mye mer her enn jeg får gjort på en natt. Typisk det da:) Må nevne at min sover ikke hele natten selv om han ikke spiser på natten lengre, så nå flytter vi han inn på eget rom for å se om det hjelper. Begynner seriøst å bli sliten av for lite søvn.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå