tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Nå har navnedebatten i huset pågått i snart 9 mnd, og vi har endelig kommet frem til et navn vi liker BEGGE to!!!! Får vi en jente skal hun hete Mathilde. Men så er det slik at vi ønsker å ha to navn til henne og her kommer problemet, for mannen INSISTERER på at Mathilde skal komme først.... Mathilde som nr to navn er greit, men jeg kommer ikke på noe som klinger fint sammen med Mathilde når det står først... Så da trenger vi deres hjelp! Kom med forslag! Skal helst være et norsk/nordisk navn, men det er ikke livsviktig!!
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Blir fort tungt hvis navnet Mathilde skal stå først. Forstår godt dilemmaet her... Hadde slått hue til gubben med noe hardt og sagt at hvis det skal være dobbeltnavn, så er Mathilde nødt til å stå nr to. Navnet Mathilde synes jeg uansett burde stå alene ;o)
Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde Elise Hmm egentlig var dette veldig vanskelig, finner liksom ingen som klinger helt perfekt.. Men lykke til og håper dere blir enige..
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2007 Hjelper ikke hvor mye jeg slår.... mr prinsipp!! Har maaaaaange forslag med Mathilde nr 2, men nei da.... Kan vel fort ende med at det blir bare Mathilde, men håper i det lengste å finne noe sammen med det....
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Vet at Elise går fint, men det navnet har vi allerede brukt opp.....
januarbaby+maibaby Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde-Amalie Mathilde-Andrine Mathilde-Isabelle
Niem og Patrick Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde Isabell Mathilde Elida Mathilde Kristin Kanskje det blir enklere å kutte ut h'en og skrive det Matilde, siden dere skal ha to navn.. Men det er jo opp til dere selv
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde Iren Mathilde Madelen Mathilde Helen Mathilde Elene
Irmelinn m/spire Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde Louise Mathilde Lomine Mathilde Sofie Mathilde Marie Mathilde Helen Mathilde Aline Mathilde Ailin Mathilde Katrin Mathilde Chantelle Mathilde Cicilie/Cecilie Mathilde Emilie Mathilde Joanna/Johanna Kom med noen forslag.. Vet ikke om det hjalp..
yvve73 Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Mathilde er et såpass langt navn at jeg mener det passer best som nr 2. Eller alene selvfølgelig. Det som slo meg først var: Ida Mathilde T(h)ea Mathilde
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. oktober 2007 det er så fantastisk med mange gode forslag!!! dere damer er så flinke! Mathilde Aline er kanskje ikke så dumt... skal prøve det for den sære mannen min:)
HjerteMom Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg synes Adele er så nydelig. Og det passer jo fint med Mathilde også Mathilde Adele.. Det var et skjønt navn:)
Irmelinn m/spire Skrevet 23. oktober 2007 #16 Skrevet 23. oktober 2007 hva sa den sære mannen din til forslaget?
nr 6 på vei Skrevet 23. oktober 2007 #17 Skrevet 23. oktober 2007 Spiller det noen rolle hva som står i dåpsattesten? Mathilde kan jo stå som nr 2 men dere kan jo bruke mathilde som hverdagsnavn likevel....... Skal du alikevel bruke Mathilde som første navn er det i mine øyne kun Mathilde Sofie som passer....... Lykke til uansett....
Mathias&Andreas sin mamma:) Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Mathilde Andrea da? Syntes det hørtes fint ut jeg:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 mathilde linnea:) mathilde amadea:) mathilde anita:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #21 Skrevet 24. oktober 2007 Offa...den var ikke lett.. Jeg ville nok også helst gått for Mathilde som andre navn. Men hvis jeg måtte tror jeg at jeg ville forsøkt å finne et andrenavn som begynner på E, fordi det er siste bokstaven i Mathilde og det binder navnene fint sammen (synes jeg da..). Jeg ville nok også vurdert å fjerne h´en i Mathilde i og med at dere skal ha det som første navn. Er litt vanskelig uten å høre hvordan det klinger til etternavnet og, kan jo være disse høres helt rævva ut, men dog...: Mathilde Elea Mathilde Elida/Elvida/Emina Mathilde Elmine/Eline Mathilde Emilie ellers synes jeg Mathilde Oline er søtt Men ville nok bare brukt Mathilde til daglig. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå