Gå til innhold

Trenger hjelp ang navn!!!!!!!

tjohoy 2 prinsesser + lite frø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har navnedebatten i huset pågått i snart 9 mnd, og vi har endelig kommet frem til et navn vi liker BEGGE to!!!!

Får vi en jente skal hun hete Mathilde. Men så er det slik at vi ønsker å ha to navn til henne og her kommer problemet, for mannen INSISTERER på at Mathilde skal komme først.... Mathilde som nr to navn er greit, men jeg kommer ikke på noe som klinger fint sammen med Mathilde når det står først... Så da trenger vi deres hjelp!

Kom med forslag! Skal helst være et norsk/nordisk navn, men det er ikke livsviktig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir fort tungt hvis navnet Mathilde skal stå først.

Forstår godt dilemmaet her...

Hadde slått hue til gubben med noe hardt og sagt at hvis det skal være dobbeltnavn, så er Mathilde nødt til å stå nr to.

Navnet Mathilde synes jeg uansett burde stå alene ;o)

Skrevet

Mathilde Elise

Hmm egentlig var dette veldig vanskelig, finner liksom ingen som klinger helt perfekt..

Men lykke til og håper dere blir enige..:)

Skrevet

Hjelper ikke hvor mye jeg slår.... mr prinsipp!! Har maaaaaange forslag med Mathilde nr 2, men nei da.... Kan vel fort ende med at det blir bare Mathilde, men håper i det lengste å finne noe sammen med det....:)

Skrevet

Vet at Elise går fint, men det navnet har vi allerede brukt opp.....

Skrevet

Mathilde-Amalie

Mathilde-Andrine

Mathilde-Isabelle

Skrevet

Mathilde Isabell

Mathilde Elida

Mathilde Kristin

Kanskje det blir enklere å kutte ut h'en og skrive det Matilde, siden dere skal ha to navn.. Men det er jo opp til dere selv :)

Skrevet

Mathilde Iren

Mathilde Madelen

Mathilde Helen

Mathilde Elene

Skrevet

Mathilde Louise

Mathilde Lomine

Mathilde Sofie

Mathilde Marie

Mathilde Helen

Mathilde Aline

Mathilde Ailin

Mathilde Katrin

Mathilde Chantelle

Mathilde Cicilie/Cecilie

Mathilde Emilie

Mathilde Joanna/Johanna

Kom med noen forslag.. Vet ikke om det hjalp..

Skrevet

Mathilde er et såpass langt navn at jeg mener det passer best som nr 2. Eller alene selvfølgelig. Det som slo meg først var:

Ida Mathilde

T(h)ea Mathilde

Skrevet

det er så fantastisk med mange gode forslag!!! dere damer er så flinke!

Mathilde Aline er kanskje ikke så dumt... skal prøve det for den sære mannen min:)

Skrevet

Jeg synes Adele er så nydelig. Og det passer jo fint med Mathilde også:) Mathilde Adele.. Det var et skjønt navn:)

Skrevet

hva sa den sære mannen din til forslaget?

Skrevet

Spiller det noen rolle hva som står i dåpsattesten? Mathilde kan jo stå som nr 2 men dere kan jo bruke mathilde som hverdagsnavn likevel.......

Skal du alikevel bruke Mathilde som første navn er det i mine øyne kun Mathilde Sofie som passer.......

Lykke til uansett....

Skrevet

Mathilde Andrea da? Syntes det hørtes fint ut jeg:)

Skrevet

Offa...den var ikke lett.. Jeg ville nok også helst gått for Mathilde som andre navn. Men hvis jeg måtte tror jeg at jeg ville forsøkt å finne et andrenavn som begynner på E, fordi det er siste bokstaven i Mathilde og det binder navnene fint sammen (synes jeg da..). Jeg ville nok også vurdert å fjerne h´en i Mathilde i og med at dere skal ha det som første navn. Er litt vanskelig uten å høre hvordan det klinger til etternavnet og, kan jo være disse høres helt rævva ut, men dog...:

Mathilde Elea

Mathilde Elida/Elvida/Emina

Mathilde Elmine/Eline

Mathilde Emilie

ellers synes jeg Mathilde Oline er søtt :) Men ville nok bare brukt Mathilde til daglig. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...