Gå til innhold

Til ♡smurfegutten Mathias♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg leste et svar du hadde skrevet at gutten din sover leeeeeeeeenge natten igjennom. Vi har ca gjevngamle gutter, men min våkner alltid flere ganger på natten....Kan jeg spørre deg hvordan dine rutiner er på dagtid? Hvor ofte gir du han mat og hvor mye hver gang?

Jeg er totalt utslitt, og det hjelper lite at jeg er blitt syk i tillegg....

Vi har kun en ettromsleilighet, så sengen hans står ved min side...men er ofte så trøtt at han sovner i midten av dobbeltsenga, og glemmer helt å legge han tilbake i egen seng.

Får du mye hjelp av din sambo/mann, selv om han skal på jobb dagen etter? Jeg får kun avlastning i helgene, og synes hverdagene er slitsomme.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :o) Skal prøve å svare så godt jeg kan :o)

Rutinene på dagtid er sånn ca: +/- en halvtime på alt :o)

ca 08.00: Står opp, morgenstell og så mat ca halv 9; mme og grøt.

Så ligger han og leker på gulvet til han sovner, sover rundt en time.

Ca 11.00 :mme og 1/2 fruktglass

Ut på tur, eller så leker han til han sovner igjen.

Ca 15.00 : Mme og 1/2 middagsglass.

Leker til han sovner.

ca kl 18.30: Kveldstell og så mat ca 19.00.mme og grøt.

Så er det køya når vi ser han blir trøtt, som regel mellom 19.30 og 20.00. Så sover han til neste dag :o)

I flasekene har jeg 200 ml, er ikke alltid han sluker alt.

Samboeren min jobber på sjøen, 2 uker borte og 2 uker hjemme, så de ukene han har fri,får jeg endel avlastning. Men de 2 ukene han er borte, blir det naturligvis ingenting... Men vi har vært utrolig heldige med en baby som er helt fantastisk lettvint å ha med å gjøre, så det er i grunnen ikke noe stress for meg. Hjelper selvfølgelig veldig at jeg får sove ei god natts søvn hver natt, hvis ikke jeg kunne det hadde jeg nok vært ganske så sliten de ukene sambo var borte...

Tar gutten din smokk? Kan være det bare er sugebehov og at han egentlig ikke er sulten...?

Du kan jo høre med helsestasjonen om litt råd, hos oss har det meste gått knirkefritt (alt utenom amming), så jeg har egentlig ikke noen tips om hva du kan gjøre, Mathias har laget mat-og soverutinene selv og resten av dagen er han bare blid og fornøyd. Er når jeg hører hva andre sliter med at jeg virkelig innser hvor heldige vi har vært......

Får gutten din mm eller mme? Mme-barn sover ofte lenger på natta :o)

Vet ikke om det var noe hjelp i dette da, men jeg vil iallefall ønske deg masse lykke til, håper det ordner seg! :o)

Skrevet

Tusen tusen takk for svar!

Lillegutt er avhengig av sutten sin, og når vi legger han for kvelden hender det vi ser han drar ut sutten med vilje og glipper den ved siden av seg....så hylgriner han til han får den på plass i munnen igjen! (slitsomt)

Theodor får pupp sånn i 06 tiden (+- 30 min. her også)...får da mm.

Kl 10 mm+ 100 ml havregrøt.

14-15 tiden får han mm (og begynte i går i gi han litt smaksprøver på middag fra glass)...innimellom her får han banan som han suger i seg og kanskje en babykjeks.

18-19 tiden er det dags for kveldsstellet og da får han først en pupp + 60 ml maisgrøt, så en pupp til. (synes han til tider gulper så voldsomt, og ifølge helsesøster så gulper de opp overskuddet...hmmm).

Legger han da i 19-20 tiden sovner kanskje rundt 21...kommer litt an på egentlig.

Men så våkner han kl 23-24 og skal ha pupp.

Så våkner han 02, men da synes jeg det er for tidlig med pupp så jeg bare setter i smukken (de siste dagene har dette fungert), da sover han en time til.

Får da mat i 03-04 tiden, og hvis jeg da legger han tilbake i sengen...så våkner han og er våken til nesten neste gang han skal ha pupp i 06-07 tiden. ¨

Dette begynner å bli slitsomt....lurer nesten på om vi skal gi han mme på kvelden???? Gir du han ca 200 ml melk + grøt eller er det sammenlagt??

Skrevet

Huff, det hørtes slitsomt ut... :-/

Mathias bryr seg ikke om han mister smokken i løpet av natta (noe han alltid gjør), han sover bare videre :o) (har vært heldige der også gitt :o)), så jeg har ingen tips å komme med om det heller.. :o(

Men du kan jo prøve noen kvelder å gi han mme, det kan jo være mulig at du ikke har så mye melk om kvelden/natta, og at det er derfor han våkner så mye?!? huff, vanskelig å si....

Mathias får iallefall grøt (ikke full porsjon enda, det orker han ikke) og ei flaske med 200 ml mme, så kan han drikke til han ikke vil ha mere. I dag drakk han f eks først 150 ml, så etter en liten pause ville han ha resten.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd mme på kvelden, du trenger å få sovet godt så du kan bli frisk og så ikke hverdagene dine er så slit....! :o)

Krysser fingrene for deg! :o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...