Gå til innhold

Strikkeoppskrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Noen som har noen veldig enkle strikkeoppskrifter på noe til baby?? Jeg har så lyst til å stikke noe til min kommende lille baby!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går inn på www.garnstudio.no , så har de masse gratisoppskrifter du kan se igjennom.

Vet du litt mer hva du kan tenke deg , så har jeg masse oppskrifter. Blant annet noe som strikkes fram og tilbake , og rett hele tiden.

Skrevet

Hva har du oppskrifter på som er enkelt da?? Har egentlig ikke tenkt så mye på hva det skal være, bare synes det hadde vært koselig å ha noe å pusle med mens man venter på den lille...

Skrevet

Babyteppe som er laget av mange firkanter er enkelt, men tar litt tid (hvis man ikke strikker fort da). Strikke mange firkanter i ulike farger (f. ex. hvitt og rosa, el hvitt og lysblått) og sy dem sammen. Trenger ikke mønster en gang. :-)

Ellers er jo sokker veldig koselig på strikke. Gjelder å finne en enkel oppskrift da.

Ellers er ideer til ting å strikke: lue, jakke, bukse, votter,

Skrevet

Jeg strikket ett ganske enkelt teppe da jeg var gravid med Selma. Jeg la opp 300 masker (mener jeg å huske at det var), og strikket to omganger, altså frem og tilbake, med en farge. Så skiftet jeg farge, og strikket frem og tilbake med den også, før jeg igjen skiftet farge... Dermed blir tråd-endene i samme ende på strikketøyet, og det blir flere farger. Strikket til passe lengde.

Etterpå knytet jeg sammen disse trådene på den ene siden, to og to (en av hver farge, de som satt inntil hverandre liksom). Dette gjorde at det ble veldig lite festing av tråder (kun de to endene i starten og avslutningen av hele arbeidet), og teppet ble veldig fint, faktisk på begge sider. Enkelt er det også! Jeg brukte 4 forskjellige farger, men det kan man jo bestemme selv hvor mange farger man ønsker.

Lurer du på noe mer her, er det bare å ta kontakt med meg på mail... (er sjeldent jeg leser her inne nå for tida): [email protected]

Skrevet

Jeg har oppskrifter på jakker bukser o.l. som er strikket kun av rettmasker, så det blir riller.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Dytter opp en gammel tråd:-)

RajaPia...er du her fortsatt?? Kunne i tilfelle VELDIG gjerne tenkt meg noen av oppskriftene, hørtes nesten ut som om jeg kunne klare å strikke ett plagg og da jo:-)

Skrevet

Nøstebarn har ei bok med masse lette oppskrifter. Har akkurat strikket jakke i str 6 mnd i bare rettstrikk (riller). Jeg er ikke noe strikkeguru og denne var lett;)

De har tepper, babyluer, votter, sokker og mye mer som er så fint:)

Boka koster 300kr, men absolutt verd pengene:)

Link til boka:

http://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_WebProductCatalogGroup.aspx?WTID=9dddd639fb05fb6303d2cfcb1f33ccd0b834d1717317e896&WREC=383018c0a915e675cd42f3e9118a14833bf1c94a36fdfe955a9352e322aa25fd&WKEY=5171b51445bb988d2d87b3db304c3dd6b488d67d7fde33e9fcda0bac49f9318a27f8748fe5635db9bd8ae570b10d171db4f6529df7e66177b71319d32732dfa5&WCIV=128558345629353034

Her selger de garn lik nøstebarngarnet, bare mye billigere: http://123knit.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=lammeuld

Mye penger å spare på å kjøpe garn her. 100gram garn hos nøstebarn koster rundt 100-lappen;)

Skrevet

Hei Line Lavendel.

Prøvde sende deg en PM , men det gikk ikke. :o)

Skrevet

RajaPia... hmm så rart...har fått pm fra andre i dag :s

Skrevet

Hvor mye koster det i porto/frakt hvis du bestiller fra denne siden?

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg kjøpte nokre oppskriftshefter, eine var frå sandnesgarn, der var det masse fint i forskjellege vanskelegheitsgrad.

Og så var det ei oppskrift på lusekofte til småbarn, så no er strikkinga i full gang;) (har begynt på tilhøyrande knestrømper, så blir det gensaren etterpå). Er veldig fornøgd med dei hefta. Så anbefalar å sjå etter slike hefter i hobbybutikkar:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk akkurat garn jeg har bestilt fra denne siden. Jeg betalte 30 dkk i frakt når jeg bestilte 4 garnnøster.

Garnet kjennes godt ut, men det er ikke ubehandlet merinoull som nøstebarngarnet er. Men jeg blir nok å bestille fra de flere ganger.

Skrevet

Guri jeg har fått helt strikkedilla igjen jeg nå når jeg er gravid, merkelig det der. :) Bestilt masse garn og oppskrifter (rekker ikke halvparten innen ungen er ett år gammel, hehehe)

Kjøpte bl. a en bok som heter "Myk Start" fra bånsull (www.baansull.no) og i den er det mange superenkle oppskrifter på basisplagg, småplagg etc som ikke krever de helt store kunnskapene (basiskunnskaper holder, også er det en liten mini-strikkeskole bakerst i boka hvor de tipser og kommer med tegninger etc på f.eks fellinger, opplegg av masker og annen basic.) Veldig ok bok, strikker fra den akkurat nå. :) Kostet et par hundrelapper bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...