Xzux Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Var på kontroll i dag, spurte henne om hvordan jeg kan gjør det med min gutt på 6 mnd som spiser grøt i 11 tiden, så går det hele dagen før han spiser grøt igjen i 6 tiden, så spiser han 160 ml mme klokka 2 på natta... åsså litt pupp igjen til frokost... og litt før hvert grøtmåltid... Men han vill ikke ha noe i 3 tiden på dagen.. først skjønte ho ikke dette, og så når jeg forklarte bedre sa ho bare åhhhhhh, spiser han ikke før på natta igjen... hm... hun er dansk og jeg prater ganske dialekt, men vist hun ikke skjønner hva jeg sier må hun jo spøre på nytt...så lkurte hun på om han lå på samme rom som oss..(han gjør d) så babla ho om at jeg kunne legge han på et eget rom.. kan jo prøve det, men det jeg lurte åp hvar jo om han får nokk melk Å hvordan jeg kan gjøre det for og prøve og nu den spisinga på natta klokka 2.. men hun prata bare til gutten min og la ut om vaner!! fikk aldri noe ortnlig svar.... ahh... så spurte hun om jeg ville ha tran... det ville jeg jo, og hun spør om jeg vil ha med sitron eller vanlig... sitron sier jeg (siden jeg fikk det første gang på 6 uker kontroll) og bare har fått det siden... Når hun finner tranen står hun sekretæren der også, og sier til helsesøter "det er sitron tran" da sier hun " ja men han vil ha det" så får jeg tranen og hun går... da jeg kler på mini så sier hun "sekretæren" at man ikke skal gi sitron tran til de under 1 år! pga alergi...men hun sa at hun ikke ville blande seg borti helsesøster.... jeg sa at jeg fikk den flaska med det her første gang så jeg trodde det var greit... da sier hun at det er fort og glemme for de også... (men halo?? hs spurte jo om jeg ville ha vanlig eller sitro i dag, og han er bare 6 mnd) Så hun henta en vanlig tran til meg også, så jeg kunne gi han den istedet, så kunne jeg ta sitronen! Godt det er noen som er litt "med" da... uff, håpe han ikke får alergi da...
MorT-3gutter Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Huffda, skjønner at du er frustrert. Kanskje du skal prøve å gi ham litt mindre grøt på det 11 måltidet. Virker som han er mett. Min på 7 måneder får grøt i 7tiden om morgene og litt melk (120 men tar sjelden alt), så er det grøt igjen i 11-11.30 tiden. Middag i 15-15.30 tiden og grøt til kvelds igjen. Så sover han til morgene igjen. Han får 120 ml melk til alle måltidene bortsett fra til kvelden da får han 180. Prøv deg fram Lykke til
Xzux Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 ja kanskje jeg skal prøve med litt mindre grøt til 11 måltidet.. Men din får jo mye melk da, min får jo bare max 200 mme til dagen + litt mm (tror ikke det er så mye han får fra meg) Syns det virker så lite... men han vil ikke ha noe mer til grøtmåltidet... hmm, men han er da en stor gutt også var 9.050 å 73 lang idag:)
Eve Dallas Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det skal ikke være enkelt nei. Hva med å gi gutten din litt grøt tidlig om morgenen deretter litt melk. Litt middag og melk, melk til ettermiddagsmat og så grøt til kvelds?! Du kan jo prøve tran med tuttifruttismak hvis du er engstelig ang. allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå