Talie Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Jeg holder på å lese om lamaze-metoden nå. Jeg kan tenke meg å bruke den. Den var visst populær før, men man hører ikke så mye om den om dagen. Er det noen som har erfaring med den? Fungerte den, var den vanskelig å lære?
de tre bukkenebruse Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 lurer jeg også så jeg dytter denne jeg hehe
Athravil Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 http://www.lamazemetoden.no/ Oslo Yoga samarbeider med en fødselspedagog og tilbyr fødselskurs i lamazemetoden. Er ganske sikker på at jeg/vi kommer til å ta det kurset fremfor det de tilbyr på sykehuset. Info om smertelindringsløsninger (kjemiske) kan man få av jordmor sykehus uansett. Her får man tips og øvelser om hvordan man jobber gjennom hele fødselsprosessen og på kurset får man øve seg med instruksjon og veiledning og man kan få tips tilpasset egen situasjon - f.eks i forhold til bekkenløsning, seteleie osv.
yogamamma Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg skal faktisk ha med meg den eneste damen som holder kurs i lamaze-metoden i norge- via oslo yoga, på fødselen(doula). Har tatt privattimer hos henne og integrerer det i min egen pusteteknikk og måte å forholde meg til fødsler på. Så det blir en slags yoga-lamaze-metode. Lærer du teknikkene, kan de være utrolig virkningsfulle og avspennende. Tanken er at om du bruker pusten riktig, vil du sørge for at livmoren jobber optimalt, barnet får optimalt med oksygen under fødselsforløpet og den virker smertelindrende på mor. Absolutt å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå