2prinsesser># Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Ryktene går på at vi har en i gata nå og jeg er fram og tilbake med det. Det er mange barn her nå og vi har to selv. Enda så små at de ikke er ute alene. Men hva med framover? Hvilke forhåndsregler bør vi ta? Han har selv barn i hjemmet sitt. Aner ikke om han har gjort fysiske overgrep mot barn eller om kan "bare" ser på bilder. Vær så snille å kom med deres tanker og gjerne litt opplysninger om pedofili - men ikke vær nedlatene - da hadde jeg lagt det inn på kranglesiden =0)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Må innrømme at jeg selv hadde vært livredd for barna mine...Jeg hadde passet på som en hauk, mulignes flyttet.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Hm. Rykter altså. Og det bor barn i huset hans?! Vel, da tror jeg at jeg hadde ringt på døra hans og spurt hva som foregikk jeg. Om det var noe i ryktene, om det var noen grunn for deg å ta kontakt med politi og barnevern osv..
RompeRock Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Hmm, ikke lett det der. Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. Vil bare si at det kan jo også bare være ondsinnede rykter. Synes du skal finne ut litt mer om hvor ryktene kommer fra...
"husmor"med lille Nora Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 eg hadde overvåket barna mine hele tiden. vis de hadde lekt ute hadde eg sittet ute med dei. ikke slippet dei av syne.. de andre familiene med barn, vet de noe om han? er det sikkert at han Er pedofil?
2prinsesser># Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for raske svar. Noe avvikende adferd har han. Har noen kanaler som je ghar brukt nå og de er sikre! Kan ikke gå mer inn på de. Men - sladderen har gått på det ene og det andre - og det har vi så langt valgt å ikke stole for mye på - det sladres nemlig mye om de minste ting her!! Det er faktaene som jeg nå har fått som gjør at jeg sitter her med klump i magen.
Odine! Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Rykter er ikke nødvendigvis sanne. Der jeg kommer fra gikk det ofte rykter om at folk var Jehovas Vitner(!) hvis de var litt annerledes. Pedofile kan det være overalt, så det er umulig å flytte til et "pedofil-sikkert område". Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, muligens hatt den praten med barna så fort de var store nok om å ikke gå inn i biler, osv. Og fortelle dem at hvis noen voksne truer med at barna kan komme i fengsel hvis de forteller ting til mamma, så er ikke det sant (må formulere det bedre)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 For det første så hadde jeg på en eller måte undersøkt om desse ryktene stemmer. Har selv vert vitne til en ung mann måtte flytte fra nabolaget pga. ondsinnet sladder og spekulasjoner fordi han spilte mye fotball og hang sammen med gutta på 10-12 år i nabolaget. De digget han, og det viste seg senere at han mistet lillebroren sin som var på den alderen et par år før. Nok om det. Ellers så tror jeg det er viktig å prate med barn om grensesetting og kropp. Rett og slett snakke om det. For de minste barna er dette vanskelig, men de er jo ikke alene på den måten at et overgrep er sannsynlig heller. Hva med å kontakte barnevernet om desse ryktene? De vil jo gjøre noe med det om det er snakk om overgrep eller en pedofil bosatt i et nabolag med barn. De har sikkert råd til dere.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Har han sittet i fengsel? Har han allerede sonet sin dom og har kommet ut for å starte et nytt liv? Hva har han gjort? Var det et tilfelle? Alt dette er ting jeg syns det er viktig å tenke på. Men jeg hadde vært veldig redd for mine barn (og andres) og vært veldig oppmerksom på denne mannen. Men jeg hadde passet meg veldig for å gå ut med dette så sant jeg ikke hadde håndfaste bevis. Det ideelle er om du tar kontakt med denne mannen og sier hva du har hørt, og at du veldig gjerne vil høre hans historie. Men det er jo så klart ikke enkelt å gjøre, og det er heller ikke sikkert han føler han skylder dere en forklaring. Barnevernet har ikke lov til å gå ut med noe informasjon. Men dersom du har grunn til å være bekymret for barna dine/hans/i nabolaget kan du sende en bekymringsmelding til barnevernet og de finner ut om det er grunnlag for å gå videre med det.
Gjest ->>- Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Du bør ikke ta andre forholdsregler enn de du allerede tar. En risiko for overgripere er det i alle nabolag, enten det går rykter der eller ikke. Rykter oppstår et sted, og du kan jo forsøke å finne ut hvor og hvorfor. Eventuelt spørre vedkommende det dreier seg om.
Candy girrrl Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Først av alt når det gjelder slike alvorlige påstander er bud en og ikke sluke ryktet rått. Det finnes grusomt onde mennesker, omtrent på nivå med pedofile som kan sette ut slike rykter uten grunn. Og uansett ville jeg passet godt på barna. Jeg tror det kan lønne seg å være ekstremt forsiktig i dag med pedofil i gaten eller ikke.. Kanskje er det utrolig mange her inne som faktisk har en pedofil i gaten uten å vite det. Så er det klokt å på et tidlig stadie snakke med barna om at det finst noen voksne som ikke er "frisk" og lære ungene grenser for hva som ikke er akseptert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå