Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan opplevde dere det? Positivt? Negativt? Hva slags tanker fikk dere, og hva er "praktisk" og "upraktisk" med å få barn så tett?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg fikk menstruasjon noen uker etter vårt første barn og vi bestemte oss for å få to tette. Var kjempeheldig og ble gravid igjen da minstemann var fire mnd. Sitter med masse positive opplevelser og er veldig glad for at vi fikk barna våre tett (minste og sistemann kommer om to måneder og da vil storesøsknene være 2 1/2år og 3 1/2år). Vi er heldige og får tre ganske tette barn, noe vi har ønsket. Klart der er tungt og mye jobb med barn (kanskje spesielt når de kommer tett), mange netter med lite søvn og dager med lite overskudd. Men når jeg ser hvilken glede det er med søsken og hvor glad de er i hverandre glemmer man fort det harde arbeidet man har gjort. Alle vil nok oppleve dette forskjellig. Praktisk syns jeg det er perfekt, jeg gjør på en måte jobben en gang istedenfor to, gir to mat samtidig, bader de sammen osv. Det eneste som er upraktisk er at du må ha litt ekstra utstyr, siden begge er små samtidig (sprinkelseng, vogn, bilstol osv.) Absolutt og anbefale to tette barn
0904 Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 jeg fikk snuppa mi 10.oktober i fjor og er idag i uke 37+4. dette svangerskapet har vært veldig tungt og masse smerter. jeg fikk bekenløsning og det har vært tungt å ta varepå snuppa samtidig som meg selv. gleder meg til lillebror blir født, men gruer meg til det praktiske med å skulle ta vare på to så små. vi har en på 5 og ei på 13 i tillegg. pluss 5 hunder, to katter og en kanin og en gubbe som jobber masse. ser ikke helt at jeg skal ha overskudd til å overleve dette. blir masse grubling og dårlige tanker om dagen, men jeg er så sliten og vil bare sove eller reise bort ei stund.. hadde definitivt ikke valgt å få disse to så tett, de var IKKE planlagt. *sukk*
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har en venninne som ble gravid etter 3 månder! Hun har i dag to fantastiske jenter med 1 års mellomrom.Dette var planlagt og for dem har det vært utelukkende positivt. Det var selvfølgelig travelt og litt av en omstilling å gå fra ett til to små barn, men i dag har jentene så utrolig stor glede av hverandre (de er når ett og to år gamle). Foreldrene har MYE avlastning i at de leker så fint sammen, de slipper å "underholde" dem så mye.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg kan egentlig ikke uttale meg, har ikke fått mitt første barn enda men jeg har ei lillesøster som er 15 mnd yngre enn meg, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Vi har alltid lekt godt sammen, og idag er hun faktisk en av mine beste venner. Har også tenkt å få to tette, for søsken med liten aldersforskjell får jo et så godt forhold. Sambo har en gutt på 5 år som er hos oss annenhver helg, og han klager hele tiden på hvor kjedelig det er og sånt. Hadde han hatt en bror på 4 eller 6-7, så hadde jo vi fått mye mer ro, og mindre masing Klart man må regne med krangling, det gjør jo alle søsken. Men jeg har tenkt på dette i mange år, og kommet frem til at det må være kjekt med to tette. Blir vel travelt og kanskje litt slitsomt når de er så små, men i 3-4-års alderen tror jeg det blir null problem Også nå som voksen synes jeg det er knall å ha ei søster på samme alder som meg, og vi har liksom vært med på alt sammen Har man et barn på 6-7 år, og så får en baby, deler de jo ikke akkurat samme interesser, og kan ikke være med på de samme tingene... Nei, to tette må være ypperlig Også får man jo søskenrabatt i barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå