Gå til innhold

Soving - hvor mange timer mellom amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 7 mnd sover 12 timers natt, og etter råd fra HS kan han gå ihvertfall 6 timer uten mat.

Når kan vi drøye til MER ENN 6 timer?

Altså natten ser ca slik ut:

19:00 grøt

19:45 mm

20:00 sovner

24:00 mm

06:00 mm

8:00 våkner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som oss på den tiden, han trenger nok mat fortsatt da.

Jeg ville hørt med helsesøster hvis du lurer på å drøye tiden lenger, vi her inne er ikke eksperter. Viktig at de får mat hvis de trenger det, det kommer jo ofte an på hvor stort barnet er (ikke bare alderen). Lykke til.

Skrevet

Da lillegutt var 7 mnd sov han rundt en 12 timer uten mat og hadde gjort det leeeeenge allerede.

Så lenge de får nok mat på dagen og vokser skikkelig er det ingen grunn til å fortsette å gi mat om natten. Både mor og barn har godt av å sove skikkelig.

Men her er meningene forskjellig, dette er bare min erfaring.

Skrevet

enig med intensity..ville aldri vekket barnet for å gitt han mat..hvis han ikke våkner når da er han heller ikke sulten ;)

Skrevet

HI her

Altså jeg vekker ikke om natten for å amme, jeg blir vekket av småen som ber om mat!!

Det jeg lurer på er vel om han TRENGER mat?

Han spiser ca halv porsjon grøt til frokost og kvelds + ca 1/3 middagsglass + MM til hvert måltid.

Men hvordan vet jeg om han får i seg nok mat på dagen til å kutte et nattmåltid?

Skrevet

ingen som vet hvor lenge barn på 7 mnd kan gå uten mat om natta?

Skrevet

Tulemor her i huset sov hele natta fra hun var 2 måneder. Når man er 7 måneder burde han klare seg 12 timer uten mat. Får heller gi nok iløpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...