Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen skal sove på dagtid, gir dere da mat før de legger seg? Hører flere som gjør det. Har ikke brukt å gjøre det, og da kan det jo gå lang tid mellom måltidene på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sover to ganger på dagen og hun får mat før hun sovner, det være seg formiddagsmat før formiddagsluren (som er nå) og middagsmat før middagsluren i 15.30-tiden :o)

Det hender at hun ikke roer seg i sengen og da er det greit å ha puppen på lur ;o)

Men det skjer max en gang i uka...

Nå vet jeg ikke hvor gammel din er, snuppa er iallefall 7 mnd...

Skrevet

Snuppa her er 6 mnd. Hun er bare våken 2 timer av gangen, så hun er jo ikke veldig sulten før hun skal sove, men hun spiser når det tilbys! Hun kan sove i tre timer i strekk så 5 timer uten mat er jo mye!

Skrevet

Pjokken min er 5,5 mnd gammel og sover 2-3 blunder i løpet av dagen. Tilbyr pupp før og etter. Han er våken ca 2-3 timer mellom hver blund, så det er ikke alltid han vil ha pupp før han skal sove, men spiser alltid godt etterpå.

Skrevet

Frøkna mi er 6,5 mnd og hun får " sovepupp " ja.

Hun får grøt ved 10 tiden og pupp ved 11 tiden, så er det sove 2 timer etterpå. Samme er det det ved 17 tiden, middag først og pupp etterpå.

Skrevet

Lillemor her får det om formiddagen, i 10:30-11:00-tiden. Hun sovner stort sett av det og da bæres hun i senga. Ettermiddagsluren tar hun som oftest i vogna.

Tror dere forresten det er dumt å gi henne denne vanen med å sovne på puppen om dagen? Strever litt med nattavvenning for tiden, så det gjør det kanskje vanskeligere??

Skrevet

Har tenkt på det samme selv, er kanskje litt dumt.

Men her i hus har vi ihvertfall klart å venne av om natten.

Skrevet

Tror vi tar natten først. Så får vi heller "trene" på dagsovingen etterhvert....

Evt spare den jobben til far overtar på dagtid. Noe skal han da få gjøre han også ;-)

Skrevet

Ja for rakkern. Pappa`n må jo gjøre litt han også.

Her får vi prøvd ut det veldig snart, da pappa`n skal begynne permisjon nå snart. ( tidskonto )

Her gikk nattavvnningen nesten av seg selv. Pappa`n var oppe å ga smokk et par ganger om natten i 3 netter, og så var det soving hele natten. Deilig.

Skrevet

Jeg gir pupp før han legger seg, ja, men passer på at han ikke sovner ved puppen. Det er en uvane jeg vil unngå å innføre (slet så lenge med storesøster...) Han er 4,5 mnd, så ingen fast føde ennå, kun pupp både før og etter soving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...