Gå til innhold

Er vann om natten "service" (ihht Sovekarin på tv2) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk med meg Sovekarin på frokost-tv i morges, og har også sett noen steder på nettet der hun har svart på spørsmål.

Vi er nok ikke helt i mål når det gjelder å sove hele natten, og har nå fått noen flere tips (nå stenges kranene for godt nattestid :-) ).

Men lurer på om jeg (eller helst far) skal gi vann på tåteflaske når hun vokner. Har prøvd det ved et par anledninger og det ser jo ut som det roer henne ned og hun sovner etterpå.

Men vil dette være å innføre en ny "service" om natta? Karin er jo opptatt av å kutte servicen. Noen som har boken hennes som har sett noe om dette?

Lillemor er 8 mnd.

Veldig takknemlig for svar, for vi har prøvd en stund nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at det er vi som preger våre barns vaner. Det å gi de vann om natten er for meg bare en ny vane.

Men, noen barn er veldig varme og tørste. Kanskje kan du gi henne litt mere tørstedrikke på dagen, om hun er ett slikt barn?

La far ta henne om natten når hun våkner, hn har jo ikke noen kraner, så hun kan bare få kos hos han. Men shun fortsatt ligger i sengen sin.

Har du forsøkt å gi henne litt kestra mat på dagen? Legge en av dine brukte t-skjorter eller topper oppi sengen hennes?

Skrevet

Takk for svar. Tenker litt som deg. Dumt å venne henne til med vann på natten, da må vi jo fortsette å stå opp om natten. Tror jeg avventer litt med det. Skal prøve å legge henne på eget rom nå, og håper far kan ta henne noen netter fremover (han er på jobb og er ikke informert om "planen" ennå... Men regner med han tar utfordringen :-))

Tror egentlig hun får nok mat om dagen, men kan kanskje få litt mer vann også utenom måltidene. Ammer fortsatt iherdig (!) så har ikke vært så mye vann utenom til nå. Men tror iallefall ikke hun får for lite mat. Rund og blid :-)

Skrevet

Jeg har hørt at det er ok å gi vann på natten. Vann er ikke så godt at barn "gidder" å våkne om natten pga det.

Vi har heldigvis vært ganske heldige og har hatt en som sover ganske bra på natten (bortsett fra selve ammingen). Vi ga vann når vi avvendte hun om natten, det gikk bra. Men ga hun bare vann når hun hadde skreket en stund, var ikke det første vi gjorde. Men vi tenkte at det var godt med vann når hun hadde skreket, for det gjør en jo som oftest tørst. Vi ga litt vann med kopp (typ. avent), hun drakk iherdig. Så da følte vi virkelig at hun var tørst.

Skrevet

Ei på barselgruppa mi sa at med første hadde de gitt vann om natten, noe hun måtte fortsette med da snuppa krevde det hele tida. Så det ble ny avvenning da. Med neste hadde de kutta ut alt om natta, og ikke gitt vann i stedet, og da slapp de gi vann om natta som de måtte med eldste.

Jeg mener det er "service", ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...