Flying Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Vi har kjøpt simo vogn og den bagen som følger med der er godkjent til transport i bil. Vi har vurdert litt fram og tilbake om hva som er best . Vi har to timer å kjøre hjem fra sykehuset og har vel tenkt at det er bedre for babyen å ligge i bagen. Blir litt forvirra når de anbefaler forskjellige ting nesten fra måned til måned.. Hva gjør dere?
Ranveig R Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828 Det er betydeleg mykje sikrare å ha babyen i bilsete enn i bag med nett! Og så er det nok og slik at sjølv om det er større belastning på ryggen til baby i bilsete, så er det ikkje slik at h*n kjem til å sitte i bilsete i timesvis kvar einaste dag. Eg ville hatt babyen i bilsete, utan tvil. Dersom babyen søv eller er roleg, er det berre til å køyre i eitt, men dersom h*n er sutrete er det berre til å ta ein pause og la h*n strekke ryggen, og kanskje få litt pupp og ny bleie. Personleg hadde eg aldri turd å ha babyen i bag.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Vi kommer til og bruke bagen på de litt lenere turer og sete på de korte:) De sier jo att de ikke er bra å sitte i de setene for lenge av gangen, har jeg hørt:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Men veier det opp mot skadene den lille kan få ved en ulykke når den ligger i bag istedet for å sitte/ligge i en stol???
Knøttefrøken Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 ta en titt på sånn kræsje test med sikkerhetsnettet rundt bagen, og du velger aldrig sikkerhetsnett igjen.. barnet blir regelrett slengt forover med hodet opp i kanten foran på bagen.. de ligger jo tross alt helt "løst" nedi bagen der, med kun ett nett over seg...
Flying Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Det som er så frustrerende er at forskning viser forskjellig resultat hver gang. Jeg vil selvfølgelig gjøre det som er det beste for barnet. Jordmor har anbefalt bag, men nå ser jeg at trygg trafikk anbefaler sete. Tror jeg må høre på trygg trafikk.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Hmmmm tror vi kjører kun med sete, så får vi heller ha flere pauserD
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Tja... Hvis man kunne forutsett på forhånd at man ikke vil kræsje eller havne i en ulykke på veien hjem er det nok kanskje best med bag. MEN, sannsynligheten for at man havner i en ulykke (samme hvor forsiktig man selv kjører finnes det alltid andre som IKKE gjør det og kan skape farlige situasjoner), er i dagens samfunn ganske stor. Dersom dere, mot all formodning, havner i en ulykke på vei hjem er det ikke tvil om hva som er best for babyen. Den vil sannsynligvis ikke overleve en kraftig kollisjon dersom den ligger i bag, og du og pappaen vil aldri tilgi dere selv for at dere valgte den løsningen. Sitter babyen i bilstol er den sikret best mulig dersom uhellet skulle skje, og du trenger ikke å klandre deg selv for at du ikke valgte det sikreste alternativet i ettertid. Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt ihvertfall:o) Og det er jo tross alt en grunn til at bagnett er ulovlig i andre land. Norge kommer nok snart etter med et forbud de også. Lykke til!! =)
saray Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 det er blitt vurdert mange ganger her i landet også om det i det hele tatt skal være lov med bagnett,så tror ikke det er lenge før det blir forbudt.hadde aldri hatt barnet mitt i bag i bil.setene som er nå for tiden er såpass bra at det ikke gjør noe om de sitter i de en stund.vi tar aldri så lange kjørerturer uten stopp med en liten baby uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå