Gå til innhold

Dette med spark & bevegelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at :

Hvis mor har stor plass mellom ribbebein & bekken , har barnet autaomatisk ganske stor plass der inne , og sparkene kan kjennes sjeldenere/mindre da?

Eller?

Jeg har ganske god plass mellom bekkenet & ribbebein , og er i uke 29. Jeg har kjent spark utpå et par ganger bare! Kjenner ofte små bobbling inni meg, så jeg kjenner at det er liv ja :-)

Pappa stakkars , han har kun kjent den lille en gang han!

Så jeg er egentlig ikke bekymret , men lurer på om det er nmoen som vet om det kan stemme?

At jo bedre plass babyen har , jo mindre kjennes sparkene? :-)

Må jo selvsagt si meg litt skuffet da , når alle forteller at de ser at magen blir helt skjeiv når babyene holder på om værst , mens jeg knapt føler bevegelsene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja!!!!

vet ikke helt hva jeg skal si, har ikke hørt det før.

har opplevd det samme som deg med min førstemann, lite bevegelse i forhold til det andre beskriver, stakkas mannen min som sjelden fikk oppleve noen spark.

jeg ble veldig bekymmret jeg da, så jeg gikk til sykehuset å forklarte det, for avertill så var det så lite bevegerlse i løpet av en dag at jeg var redd babyen var død, vet ikke om du har følt det sånn.

i mitt tilfelle var det noe å bekymmre seg for, det viste seg når babyen kom ut at den hadde et kromosomfeil.

så min erfaring om lite bevegelse er tøff, men du må for all del ikke tro at det samme gjelder deg.

håper jo for all del ikke det, men jeg har fått velig respekt for det med bevegelse.

men det kan hende at det du skriver om god plass stemmer, jeg har aldri hørt om det, men jeg er ikke lege eller jordmor, så jeg vet ikke.

ønsker deg virkelig lykke til, og at alt er bra!!!!!

Skrevet

Jeg har en venninne som er ganske høy (nesten 180, lang i overkroppen). Hun har kjent veldig lite bevegelse med begge sine, og pappaen kjente det kun et par ganger. Så kanskje det har en sammenheng! Vil jo tro at jo trangere det er, dess mer kommer babyen borti!?

Jeg er vel mellomstor: 167 og jevnt fordelt og har en mage som buler ut over alt når baby beveger seg, har gjort det ganske lenger.

Nå er det jo også slik at du er i uke 29, babyen har fortsatt ganske stor plass til å snu seg både hit og dit. Kanskje magen din blit skjeivere etter hvert:-)

Skrevet

Hvilken kromosomfeil da? Og hvordan ble dette merket?

Skrevet

Har ikke svar på akkurat det du spurte om, men tenkte bare å dele min erfaring ang det med spark:-) Første gang jeg var gravid, kunne jeg ikke se hele magen bule når babyen sparket. Og pappaen kjente svært sjelden spark. Men det var nok med liv å kjenne fra innsiden, så var aldri bekymret. men denne gangen er det helt annerledes!! Denne babyen er MEGET aktiv i forhold til sist! Pappaen kan sitte i en annen sofa og se at hele magen skifter fasong, og denne gangen kan jeg kjenne forskjell på en hånd og en liten fot, og det er eldig moro:-)

Så tror ikke du skal brkymre deg:-)

Skrevet

Jeg er 180 høy å har langt mage. Ergo vil det vel være stor plass til babyen. Men jeg kjenner spark stort sett hele tiden jeg. Har vel mye å si hvordan den ligger, hvor morkaka di er og sånt :) Alt er nok helt normalt :) Noen kjenner ganske enkelt bare mindre bevegelse enn andre :)

Skrevet

Morkaka ligger perfekt plassert på "baksiden"

Spiller ingen rolle om jeg spiser , eller drikker , sitter eller sover

Sparkene kommer bare ikke ut!

KJenner babyen endel innenfra , men ikke på utsiden.

Noen som vet om dette kan endre seg etterhvert? Er trossalt i uke 29 , hadde forventet litt mere enn dette asså!

Skrevet

Om du kjenner innenfra er det jo greit da! Da ligger bayen på en slik måte at den sparker mest innover! Men viss du er urolig kan du jo ta kontakt med jordmor. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan en måler akkurat hvor stor plass en har innvendig, jeg trodde at selve livmora var så og s stor i forhold til babyen og mengde fostervann. Alle sier at det er mer liv å kjenne i andre svangerskap, og når en har gått med flere da kjenner en som oftes godt med liv.

Men en ting vet jeg, og det er at om en bekymrer seg for lite live, eller mindre, svakere bevegelser over tid, da drar en på sykehuset, og en drar heller en gang for mye, enn litt for seint. Første gang jeg var gravid ble det tidlig tatt keisersnitt pga dårlig fostersirkulasjon. Jeg henvendte meg på sykehuset fordi jeg var urolig for lite liv, og svake bevegelser.

Men jeg kjente spark helt frem til jeg lå på operasjonsbordet. Jeg har i dag et helt friskt og sunt barn.

En annen kvinne jeg ble kjent med på barnesykehuset etterpå hadde ventet til hun ikke kjente noe liv før hun hevendte seg, det ble krisesnitt og desverre gått litt for lenge og hun fikk et barn med varig hjerneskade.

Ikke vent! Gå å få sjekket at barnet ditt har det bra, eller om det må komme ut.

Skrevet

ble vel oppdaget i uke 29 for jeg var innom fordi jeg hadde kjent lite liv.

da så di at babyen lå under kurva i vekst.

så jeg ble gjevnlig oppfulgt videre til uke 36, di viste ikke om det var noe galt med babyen, før den kom ut og ble tatt en kromosomtest på.

kunne væer mange årsaker til liten vekst, ikke nødvendigvis noe galt med babyen, kansje noe galt med morskaka eller noe annet.

viser bare at babyen ikke har det noe bra inne i magen, å di vurderer å ta den ut.

ble tatt ut i uke 36 og sjekket veldig opp.

babyen hadde ett veldig sjelden kromosomfeil.

Skrevet

Hei du.. Vil bare si at jeg hadde det på samme måte som deg når jeg var like langt. Var inne på sykehuset for å se at alt sto bra til, og heldigvis så var alt bra. Nå er jeg 35 uker på vei og kjenner mye liv utenpå og inne i magen. Så kan hende det kommer om et par uker.. Men hvis du er bekymret så tar de deg veldig alvorlig, og du vil antagelig få en ultralyd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...