Gå til innhold

Skjema til NAV -Far's arbeidsgiver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at far's arbeidsgiver skal få tilbake penger for de 6 ukene far er ute av jobb, må vel også de fylle ut ett skjema? Er ikke nok med at mor's arb.giver gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med nav, og hun sa at de kontakter fars arbeidsgiver en måned før hans permsjon begynner, slik at de mottar de papirene de skal ha. Det er ikke vits i å sende inn konkrete opplysninger nå, hvis far skal ha sine uker på slutten av din permisjon, fordi ting fort kan endre seg; han kan jo stige i lønn og til og med bytte arbeidsgiver i løpet av den tiden.. Så dermed ordnes ikke slikt før det nærmer seg hans permisjon :)

Skrevet

Det høres egentlig litt rart ut at NAV tar kontakt med arb.giver. De vet jo ikke når far har tenkt å ha sine uker?

Skrevet

Ringte også nav for å spørre om dette og "mitt" nav sa jeg kunne sende inn det skjemaet med arbeids- og inntektsopplysninger på far når hans permisjon nærmet seg (av samme grunner som nevnt i tidligere innlegg)... jeg sendte inn dette skjemaet etter at min arb.giver hadde fylt det ut, for meg selv sammen med søknaden om foreldrepenger...

Skrevet

Greit! Da haster det ikke med å fylle ut far's. :) Takk for svar begge to.

Skrevet

man skal si fra 3 uker før far skal ha permisjon å da skal arbeidsgiver til far fylle ut et inntekt og skatte opplysning skjema ;P

var på nav i går å da sa de det. så de trenger ikke vite når pappa`N skal ha permisjon før enn tre uker før :)

Skrevet

Men du skriver jo i permisjonspapirene hvordan dere vil fordele permisjonen. Skal far ha mer enn sine seks uker så skriver man jo dato for når han overtar. Dersom han ikke skal ha mer enn de seks ukene - og mor og far ikke kan ha permisjon samtidig - så går de nok utifra at far automatisk tar de seks siste ukene dersom ikke annet er opplyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...