Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 pga søvnmangel det siste året, går vi litt i tottene på hverandre innimellom, merker jeg. Jeg har vært hjemme med snuppa, men har nå begynt å jobbe (ca 50%). Jeg gjør det meste hjemme, men mannen vasker og baker brød etc i helgene. Vi har vært gift i 7 år, og i denne tida har han forsørget meg mens jeg har studert. Han har hatt en nokså slitsom jobb som han ikke akkurat elsker. Jeg tilta litt i morges etter å måtte ut med bikkja tidlig, og en unge som ikke har sovet nok på flere netter. Jeg skal på jobb resten av uka, og må handle inn+planlegge middager for resten av uka+vaske huset i dag+rydde rotet han ikke ser etter seg sjøl. Han sa han var lei av sytinga mi, jeg ser jenta vår mer enn han, han har gjort så godt han kunne for at jeg kunne studere osv. Jeg VET jo det, og er utrolig glad for det, men det er jo en hverdag her hjemme selv om vi driver med ting utenfor huset også. Men innerst inne føler jeg meg nå sytete. Prøver å tenke om det var meg som hver dag gikk til en jobb jeg syns var grei nok, men tung - og stadig ble mast på om alt det praktiske hjemme. Hva tenker dere? Vær ærlige, jeg går i søvne, er sliten og klarer ikke å tenke klart...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Kanskje dere trenger hjelp til å kommunisere? Det kan dere få selv om dere ikke er førstegangs. Søk hjelp hos en familieterapaut, f.eks. familievernkontoret der dere bor. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Det er nok ganske vanlig at det blir litt konflikter når dere begge to føler at kroppen er i totalt underskudd av søvn, dere er begge slitne og nervene ligger nærmest sydd utenpå kroppen. Noe som kan resultere i at det blir litt krøll. Syns ikke du overreagerte. Menn har gjerne en tendens til at de ikke ser de små tingene man gjør i huset, men som likevel tar både tid og energi for oss å gjøre. Om ikke du får lov å uttrykke deg når du er sliten eller lei, hvordan eller skal du kunne fortelle han om det da ? Vel, snu det andre veien; du går hjemme og gjør absolutt alt husarbeidet som blir tatt som en selvfølge, og har også en jobb å tenke på selv om det bare er 50% stilling - har du aldri krav på litt ekstra hjelp innimellom eller skal du fortsette å være hushjelp også når du har 100% jobb ? Dette var nok bare en uheldig kommentar i en litt kinky situasjon, men dersom du blir usikker på fordelingen deres hjemme kan dere sette dere ned en kveld når snuppa sover, og snakke om dette i vennskap før det bryter ut i en krangel og man sier ting man ikke mener. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå