Gå til innhold

Hjelp, vi skal på ferie til Paris!

Anbefalte innlegg

Skrevet

med en 16 mnd gammel gutt :-= Hvordan skal det gå da? Skal bare være en langhelg, men håper på å få kost oss litt med litt shopping, spise litt og selvfølgelig være mye ute og leke litt i parker osv. med tassen.

Noen som har vært på storbyferie med en liten tass? Tips? Gleder oss selvfølgelig masse :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ihvertfall på lekeplassen i Luxembourg-hagen.

Der kan han ri på ponni og kjøre karusell også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med La Perla. Har ikke hatt med små dit selv, men har vært i den parken! Kjempefint!

Eneste minuset må jo være om dere ikke har bil, at det er mye trapper til t-banen og slikt,men det kommer jo ann på hvor sentralt dere bor

Skrevet

Vi var i Paris med mini da hun var 17 mnd. Det gikk kjempefint, for det skal lite til for å underholde dem på den alderen, men jeg kommer ikke til å reise på langweekend i storby igjen med så små. Jeg syns det passer best som "voksenferie" :-)

Det vi syntes var veldig upraktisk, var sovingen. Hun sov ikke på dagen på den tiden, og trengte derfor å legge seg ganske tidlig på kvelden.

Så da ble det til at vi spiste tidlig middag, gikk til hotellet for å legge henne, og ble sittende og hviske resten av kvelden......

Vi koste oss, men.....ja.... halve moroa med byferie er jo å kunne drøye kveldene litt..:-)

Skrevet

Jeg er enig med deg, skulle helst dratt bare meg og mannen, men vi vil ikke reise fra lillemann en helg ennå. Han er ikke vant til å sove borte, så det må vi trene på en natt først da vi er i nærheten.

Forberedt på at det ikke blir helt som man drømmer om, men vi får prøve ihvertfall, gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Vet du hva, jeg hadde faktisk ventet et halvt år med å reise. Og øvd på å sove borte i mellomtiden. Vi var i Paris en langhelg da Fien vår var 2 år og 4 mnd. Hadde aldri i verden dratt dit med småunger. Sååååå koselig å spasere langs Seinen etter man har spist, gå ned til Eiffeltårnet når det er mørkt.... Ta seg litt vin til maten, og legge deg akkurat når du vil.... Litt av poenget med storbyferie syns jeg da:)

Skrevet

Vi har reist mye med mini selv om vi nok hadde reist litt alene hvis vi hadde kunnet.

Nå skal det sies at vi har vært veldig førnøyde med alle turene, og man må bare innstille seg på situasjonen, og ikke ønske seg noe annet, hehe.

Det som er positivt, er at man skaper historie sammen som familie! Og det er jo viktig selv om barna er små og til og med ikke kommer til å huske noe i ettertid:-)

Nå bor vi endelig nærmere familie, og planlegger faktisk en langweekend sammen bare oss to. Det blir herlig:-)

God tur, kos dere!!!

Skrevet

Vi har vært i storbyer med ungene flere ganger.

I sommer var vi I New York, Washington DC, Boston og Montrèal (Canada). Gikk helt fint det. Men jeg tror det er viktig at man gjør ungene litt "fleksible" ved at de må lære seg å sove i vognen osv.

Ellers tror jeg trikset er å bare sette ned tempoet, ta tingene som de kommer, ikke regne med å se alt det man har lyst til, kutte det meste av shopping (som egentlig er den mest krevende "øvelsen" i mine øyne), ta småstopp med drikke, en is her og en is der, lunsj i parken osv.

Ungene våre la seg ved 22-23-tiden de 3 ukene vi var i USA i sommer, ikke noe problem. Men for meg virker det som om det er mange som er ekstremt opptatt av å legge ungene kl. 19 på slaget i senga hjemme/på hotellet, hvis ikke raser verden sammen, ikke rart ungene blir lite fleksible da.. Vi legger også ungene tidlig og til faste tider her hjemme, men ferie er ferie.. Ofte blir ungene masete fordi foreldrene stresser. Hvis man bare slapper av og tar ting som de kommer, går det så bra.

Når det er sagt, vet jeg at Paris ikke er den letteste byen å ta med barn til. Folk er ikke videre hyggelige mot barn der, og det er f. eks ikke helt uvanlig at man blir nektet adgang til restauranter med barn. Det er helt annerledes andre steder i Frankrike, men jeg vet flere som har opplevd dette. Ellers er det jo en fantastisk by på alle måter!!!

Skrevet

Paris er en bra by å ha unger i, den har plass og parker og alt. Anbefaler Cité des Sciences (staving??), utvida Teknisk Museum med masse aktiviteter for unger, knallsuksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...